تاریخ : سه شنبه 5 دي 1402
کد 1916

آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشکده علوم پزشکی مراغه

آیین گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر دانشکده علوم پزشکی مراغه با حضور آیت الله پور محمدی نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه ، دکتر اسدیان فرماندار ویژه شهرستان مراغه و سایر مسئولین شهرستانی، اساتید ،کارکنان و اعضای هیات علمی در ستاد مرکزی دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد .
به گزارش مفدا مراغه،   قبل از آیین تجلیل از پژوهشگران برتر به مناسبت هفته پژوهش جلسه نشست خبری طرح های خاتمه یافته دانشکده علوم پزشکی مراغه با حضور ریاست دانشکده و اعضای هیات رئیسه، مجریان طرح، پژوهشگران، خبرنگاران و سایر افراد ذینفع در سالن جلسات ستاد دانشکده علوم پزشکی مراغه در مورخ ۴ دی ماه ۱۴۰۲ تشکیل شد.
در این نشست خبری سرکار خانم دکتر لاله پیاهو از گروه علوم تغذیه و صنایع غذایی، جناب آقای دکتر مجتبی ضیایی از مرکز تحقیقات گیاهان دارویی، جناب آقای دکتر علی عبداله نژاد از گروه بهداشت و جناب آقای دکتر بهزاد ابراهیمی از گروه علوم تغذیه و صنایع غذایی بعنوان مجریان طرح در این نشست نتایج طرح و کاربرد آن برای ذینفعان و مدیران و سیاست گذاران سلامت در قالب پرسش و پاسخ جواب دادند.
 
مجری عنوان طرح خاتمه یافته ردیف
لاله پیاهو بررسی ارتباط سطح سرمی پپتید شبه-متئورین (Metrnl) و پپتید آیریزین (Irisin) با شاخص¬های گلایسمی، شاخص های استرس اکسیداتیو و التهابی، فراسنج¬های لیپیدی، شاخص های تن سنجی و وضعیت دریافت غذایی در بیماران دیابتی نوع دو چاق، افراد چاق و افراد با وزن نرمال ۱
بهزاد ابراهیمی تولید ژل دوگانه بر پایه اولئوژل روغن گیاهی و ژلاتین جهت جایگزینی روغن قنادی محصولات نانوایی ۲
مجتبی ضیایی بررسی اثر کپسول پودر میوه گیاه بامیه (Hibiscus esculentus ) بر پارامترهای گلایسمیک و پروفایل چربی در بیماران دیابتی نوع دوم به صورت کارازمایی بالینی ۳
علی عبداله نژاد بررسی تغییرات زمانی–مکانی غلظت ترکیبات بنزن، تولوئن، اتیل بنزن و زایلن (BTEX) در هوای محیطی شهر مراغه با استفاده از سامانه اطلاعات جغرافیایی (GIS) و ارزیابی خطرات بهداشتی این ترکیبات بر سلامت شهروندان (مطالعه موردی و مقدماتی) ۴

آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشکده علوم پزشکی مراغه


در ادامه مراسم دکتر ارجمند رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه در ابتدای برنامه ضمن گرامیداشت هفته پژوهش گفت: برداشته شدن گام های موثر در مسیر پژوهش نیازمند برنامه ریزی مناسب و منسجم از سوی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی است که این امر با عزم جدی مسئولان محقق خواهد شد.
ایشان افزود: نقش پژوهش در توسعه همه‌جانبه پایدار چنان برجسته و انکارناپذیر است که می‌توان آن را بدون تردید نیروی محرک توسعه در همه حوزه‌ها اعم از فرهنگ، اقتصاد، سیاست و جامعه دانست.
 


 آیت الله پور محمدی نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه ،ضمن تبریک هفته ی پژوهش با اشاره براین که تلاش و پژوهش به همراه داشتن نیت الهی در فعالیت های پژوهشی عامل افزایش برکت است گفت:  پژوهش در هر رشته ای شرایطی دارد،یکی از شرایط مطلوب پژوهش انتخاب موضوع است،انتخاب بهترین موضوع مهم ترین اصل یک پژوهش است. نکته دوم اینکه پژوهش باید هدفمند باشد تا بتواند موفقیت را به همراه آورد.


دکتر احسانی معاون آموزشی ،پژوهشی و دانشجویی افزود: طبق رتبه بندی  شاخص های تعریفی رتبه دانشکده علوم پزشکی مراغه از بسیاری از دانشکده های علوم پزشکی کشور بالاتر بوده و بستر خوبی در این دانشکده برای پرورش ایده های پژوهشی دانشجویان و هیئت علمی وجود دارد وی با بیان اینکه در سال های اخیر با توجه به بودجه ها و رتبه بندی ها تلاش بر این است که تعداد طرح های پژوهشی افزایش یابد خاطر نشان کرد که افزایش سرعت روند پژوهشی ضروری میباشد.
ایشان همچنین افزود:مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشکده علوم پزشکی مراغه  یکی از مراکزی است که امیدواریم در سال های آینده تاثیر فراوان و مثبتی بر شهرستان مراغه و کشور داشته باشد و سعی داریم با جذب هیات علمی بر سرعت روند پیشرفت این مرکز بیفزاییم. لازم به ذکر است با تلاش های ریاست دانشکده، معاونت پژوهشی دانشکده توانستیم مرکز تحقیقات مبتنی بر شواهد را نیز راه اندازی کنیم. خوشبختانه در زمینه فناوری نیز پیشرفت خوبی را داشته ایم در سال های بعد شاهد تولید محصولات نیز خواهیم بود.
همچنین ایشان با تاکید براینکه دانشکده علوم پزشکی مراغه در بین دانشکده های علوم پزشکی کشور وضعیت خیلی خوبی  را دارا است،ادامه داد: در زمینه پشتیبانی بودجه ای طرح های پژوهشی در طی سال گذشته یک میلیارد تومان بودجه تخصیص پیدا کرده بود و امیدواریم در سال جدید دوبرابر این مقدار تخصیص پیدا کند که در اختیار پژوهشگران محترم  برای طرح های پژوهشی مسئله محور قرار گیرد. در طی سال گذشته برای کتابخانه دانشکده حدود ۴۰۰ میلیون تومان بودجه برای ارتقای علمی و محیطی کتابخانه اختصاص یافته بود که  با کمک مسئولین تغییرات لازم را ایجاد کردیم.
ایشان ضمن قدردانی از زحمات همه عزیزان الخصوص هیات علمی، امیدواری خود را نسبت به دانشگاه شدن دانشکده علوم پزشکی مراغه ابراز کردند.


دکتر اسدیان فرماندار ویژه شهرستان مراغه ضمن  خیر مقدم خدمت میهمانان و تبریک به مناسبت هفته پژوهش ، در راستای اهمیت پژوهش در پیشرفت ، توسعه و آبادانی کشور به سخنان مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره نمود : علم و پژوهش آشکار ترین وسیله عزت و قدرت یک کشور است ، روی دیگر دانایی ، توانایی است. دنیای غرب به برکت دانش خود بود که توانست برای خود ثروت و قدرت ۲۰۰ ساله فراهم کند و با وجود تهی دستی در بنیان های اخلاقی و اعتقادی با تمثیل سبک زندگی غربی به جوامع عقب مانده از کاروان علم ، اختیار سیاست و اقتصاد آنها را بدست آورد .
ایشان افزود:  استفاده سوء غرب از علم در راستای اعمال سلطه بر دیگر جوامع و قرار دادن آن به عنوان ابزاری برای اعمال فشار و تحریم جهت برآورده کردن منافع آن ، وارد است . اما موکداً به نیاز کشور به جوشانیدن چشمه دانش اصرار می‌ورزیم.
ایشان خاطر نشان کرد : خوشبختانه  استعداد کشور ما در حیطه پژوهش و تحقیق از متوسط جهانی بالاتر است دستاورد های دانش و فناوری که در این مدت ما را به رتبه شانزدهم در میان بیش از دویست کشور جهان رسانیده ، مایه شگفتی ناظران جهانی شده و در برخی رشته ها خاص و نو پدید به رتبه نخست دست یافته ایم و اینها همه در حالی اتفاق افتاده که کشور هم در شرایط تحریم علمی و هم تحریم اقتصادی بوده است .
ایشان به این نکته اشاره کرد و گفت : در دولت مردمی سیزدهم اهتمام ویژه ای به حوزه پژوهش شده و همانگونه که در اخبار هم شنیده میشود حدود چهار هزار نفر از نخبگان علمی جذب و استخدام دستگاه های دولتی شده اند و این قدم مؤثری در راستای توانمند سازی علمی کشور بوده است
 ایشان در پایان خاطر نشان کرد  : دانشکده علوم پزشکی مراغه در راستای پیشرفت علمی قدم های موثری برداشته و هم اکنون در مسیر  تبدیل شدن به دانشگاه قرار دارد که برخی از تمهیدات آن هم فراهم شده است که امیدواریم در آینده ای نه چندان دور شاهد این موفقیت باشیم.

 

همچنین در پایان مراسم از پژوهشگران برتر دانشکده علوم پزشکی مراغه تجلیل بعمل آمد .

شایان ذکر است پژوهشگران منتخب دانشکده علوم پزشکی مراغه به شرح ذیل می باشد.

پژوهشگران برترعضو هیات علمی

جناب آقای دکتر جمال حلاج زادهدانشیار بیوشیمی بالینی
پژوهشگر برتر گروه پیش بالینی



جناب آقای دکتر مجتبی ضیایی دانشیار داروشناسی (فارماکولوژی)
پژوهشگر برتر مرکز تحقیقات گیاهان دارویی



جناب آقای اسماعیل مقصودی مربی پرستاری
پژوهشگر برتر گروه پرستاری



جناب آقای وحید رحمانی مربی اتاق عمل
پژوهشگر برتر گروه اتاق عمل و فوریت های پزشکی


 
پژوهشگر برتر غیر هیات علمی

جناب آقای دکتر حسین سلطان زاده کارمند معاونت آموزشی و پژوهشی


 
دانشمندان 2 درصد برتر جهان

جناب آقای دکتر جمال حلاج زاده دانشیار بیوشیمی بالینی،گروه پیش بالینی



جناب آقای دکتر ناصر هاشمی استادیار زیست فناوری پزشکی گروه علوم آزمایشگاهی و زیست فناوری


 
فناور برتر

جناب آقای دکتر بهزاد ابراهیمی استادیار علوم و صنایع غذایی، گروه تغذیه و صنایع غذایی



همچنین از طرح های برگزیده یک سال آخر دانشکده علوم پزشکی مراغه تجلیل بعمل آمد .

دکتر علی عبداله نژاد
دکتر بهزاد ابراهیمی
دکتر لاله پیاهو
دکتر مجتبی ضیایی
 
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 5 دي 1402
  • ساعت 08
  • توسط روابط عمومی معاونت اموزشی
  • تعداد بازدید 43
  • ویرایش شده
  • در سه شنبه 21 فروردين 1403
  • ساعت 08
  • توسط روابط عمومی معاونت اموزشی
نظرات شما
captcha refresh