تاریخ : يکشنبه 8 مرداد 1396
کد 581

همایش بزرگ "من خانواده ام را دوست دارم" در دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد

همایش بزرگ "من خانواده ام را دوست دارم" با محوریت بررسی فرصت ها و چالش های فضای مجازی و نفش زنان در تحکیم بنیان خانواده و تربیت صحیح فرزندان و با حضور سخنرانان برجسته شهرستان در دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی، پژوهشی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی مراغه، در این همایش بزرگ که با حضور مسئول نمایندگی نهاد رهبری در سپاه مراغه و رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان به عنوان سخنرانان مراسم همراه بود، در خصوص فرصت ها و چالش های فضای مجازی و نقش زنان در تحکیم بنیان خانواده گفتگو شد. برگزاری مشاوره رایگان و مسابقه نقاشی برای فرزندان کارکنان دانشکده نیز جزو برنامه های جانبی این همایش بزرگ بود.

در ابتدای همایش دکتر مرزپور، معاون توسعه و منابع انسانی دانشکده ضمن تبریک میلاد کریمه اهل بیت(س) و روز دختر، گفت: شاه کلید داشتن خانواده متعادل و خوب، ایجاد حس صمیمیت و دوست داشتن همدیگر است. اگر خانواده متعادل و خوب باشد از هر لحاظ میتواند رشد کند. وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: خانواده نامتعادل از لحاظ علمی و اخلاقی نمی تواند رشد داشته باشد ولی وجود فضای صمیمیت بستر رشد علمی و اخلاقی را فراهم می کند.
 
در ادامه همایش مدیر فرهنگی و دانشجویی دانشکده به ارایه گزارش کوتاهی از فعالیت های دانشکده در حوزه فرهنگی پرداخت و گفت: با توجه به حمایتهای ریاست محترم و همچنین معاون فرهنگی دانشجویی دانشکده گستره فعالیتهای فرهنگی را از حصار حوزه دانشجویی خارج کردیم و با تشکیل کمیته رابطین فرهنگی به کل مجموعه تسری دادیم. وی خاطر نشان کرد حسن مطلع این اتفاق مقارن شد با ماه مبارک رمضان و در اولین گام طرح قرآن با رمضان همراه با برنامه هایی نظیر برگزاری کرسی تلاوت قرآن کریم با حضور اساتید برجسته شهرستان، برگزاری مسابقات قرآنی برای اساتید، دانشجویان، کارکنان و فرزندان کارکنان، تهیه پمفلتهای آموزشی، برگزاری ضیافت افطاری و مسابقه احکام و ختم قرآن کریم با همکاری بسیج جامعه پزشکی در کل مجموعه دانشکده اجرایی شد.   
بهزاد موسی زاده به تمجید از اعضای کمیته رابطین فرهنگی پرداخت و افزود: به جرات می توان گفت، کمیته رابطین فرهنگی از جمله کمیته های کاربردی و تفکر ساز در مجموعه دانشکده است و  همایش "من خانواده ام را دوست دارم" نیز از جمله خروجی های این کمیته است.
در بخش بعدی مراسم، حجت الاسلام و المسلمین فیضی زاده، مسئول نمایندگی نهاد رهبری در سپاه ناحیه مراغه، به عنوان اولین سخنران همایش ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت معصومه(س) و روز دختر گفت به ایراد سخنرانی در خصوص نقش زنان در تحکیم بنیان خانواده و تربیت صحیح فرزندان پرداخت و در بخشهایی از آن خاطرنشان کرد: زن همانند گلی خوشبو است، یعنی نسبت به جایگاهش نگاهی که به زن می شود باید مناسب باشد. زن مهمترین عامل تحکیم بنیان خانواده است و هیچ بنایی به قداست خانواده نیست. وی در ادامه بیان کرد: اگر  مردی از خانواده خود مراقبت کند مانند مرزبانی است که مقام والایی دارد.
رئیس اداره آموزش و پرورش، نیز به عنوان دیگر سخنران این همایش که با محوریت فرصتها و چالشهای فضای مجازی سخنرانی می کرد گفت: خانواده متعادل، خانواده متعالی و خانواده متزلزل، خانواده ای متلاشی است. وی در ادامه خاطر نشان کرد: دانشمندان، عصر کنونی را دهکده جهانی تصور می کنند. علم خاصیت بیان واقعیت دارد و امروزه باید حق را از احترام جدا کنیم و باید به سوالات جوانان پاسخ مثبت و قانع کننده بدهیم.

گفتنی است در حاشیه این برنامه، مسابقه نقاشی ویژه فرزندان کارکنان برگزار شد و به نفرات برتر جوایزی اهدا شد. ارائه مشاوره رایگان توسط مسئول اداره مشاوره دانشکده و کارشناس سلامت روان معاونت بهداشتی نیز از نکات قابل توجه در این همایش بود. همچنین در پایان این مراسم نیز از فعالان قرآنی و خادمین نماز نیز تقدیر به عمل آمد.

  • نوشته شده
  • در يکشنبه 8 مرداد 1396
  • ساعت 13
  • توسط روابط عمومی معاونت آموزشی پژوهشی ؟؟؟؟
  • تعداد بازدید 158
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh