تاریخ : شنبه 24 خرداد 1399
کد 1036

کتاب حاضر نگاهی ویژه و دقیق به معرفی، بررسی در مورد چند فناوری جدید یا سیستم‌های فرایند موادغذایی که دارای پتانسیل قابل گسترش هستند دارد

دکتر احسان مقدس کیا عضو هیات علمی دانشکده علووم پزشکی مراغه موفق به چاپ کتاب " مروری بر روش های نوین مواد غذایی " شد .
به گزارش مفدا مراغه،  گپ و گفت خبرنگار مفدا مراغه با عضو هیات علمی دانشکده علوم پزشکی مراغه در مورد کتاب  " مروری بر روش های نوین مواد غذایی "  را باهم می خوانیم:

۱. لطفا مختصری از کتاب  " مروری بر روش های نوین مواد غذایی " را توضیح دهید؟ 
نگهداری مواد غذایی یکی از قدیمی‌ترین فناوری‌های مورد استفاده انسان بوده است. این روش‌های سنتی و بسیاری روش‌های دیگر تازه ابداع همواره در حال تغییر، اصلاح و تکامل هستند. فرآوری و نگهداری موادغذایی ضمن حفظ کیفیت و افزایش زمان ماندگاری موادغذایی از اهمیت بسزایی برخوردار است. امروزه فناوری نگهداری موادغذایی در کشورهای توسعه یافته به پیشرفت‌های بسیاری مهم و چشم گیری دست یافته است. این پیشرفت‌ها موجب شده تا با استفاده از فناوری‌های دقیق با کارایی بالا به منظور افزایش زمان ماندگاری و جلوگیری از فساد موادغذایی، محصولی با کیفیت بالا و هزینه‌ای مناسب به سهولت در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.  کتاب حاضر نگاهی ویژه و دقیق به معرفی، بررسی در مورد چند فناوری جدید یا سیستم‌های فرایند موادغذایی که دارای پتانسیل قابل گسترش هستند دارد. 
 
۲. موضوع این کتاب شامل چه مواردی می‌باشد؟  
این مشتمل بر ۱۱ فصل که به بررسی تکنولوژی های نوین در عرصه صنایع غذایی هستند می پردازد فصول این کتاب عبارتند از "فشارهیدروستاتیک بالا"، "میدان‌های پالسی"، "امواج فراصوت"، "سیالات فوق بحرانی"، "پرتودهی"، "نانوالیاف الکتروریسی" و "تکنولوژی پلاسمای سرد". این کتاب توسط همکاری با اساتید و پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی تبریز و در انتشارات آن مجموعه تهیه و تدوین شده است. 
 
۲. هدف از نگارش این کتاب چه بود؟ 
مطالب این کتاب می‌تواند مورد استفاده سودمند دانشجویان صنایع غذایی، بهداشت موادغذایی، شیمی و داروسازی در مقاطع مختلف باشد. انتظار می‌رود که برخی از این روش‌ها در آینده‌ای نه چندان دور جای خود را در میان فرآوری‌های مرسوم مواد غذایی باز کنند. این کتاب موضوعاتی را مورد بحث قرار داده است که به طور مشخصی در راستای برآورده کردن نیازهای آموزشی دانشجویان و محققین باشد 
۳. آیا برای آینده برنامه ای برای نوشتن کتاب جدید دارید؟  
بلی، هم اکنون در حال بررسی تدوین یک کتاب در زمینه ریزپوشانی و کاربرد فیتوکمیکال ها در مواد غذایی  می باشیم. 
۴. آیا این کتاب در دانشگاه‌ها تدریس خواهد شد؟  
مطالب این کتاب منطبق بر نیاز های کوریکولوم درسی واحد "روش های نوین فراوری مواد غذایی"  مقطع کارشناسی ارشد رشته کنترل کیفی صنایع غذایی می باشد.
  • نوشته شده
  • در شنبه 24 خرداد 1399
  • ساعت 10
  • توسط روابط عمومی معاونت اموزشی
  • تعداد بازدید 29
  • ویرایش شده
  • در شنبه 31 خرداد 1399
  • ساعت 12
  • توسط روابط عمومی معاونت اموزشی
نظرات شما
captcha refresh