تاریخ : شنبه 31 خرداد 1399
کد 1040

خلاقیت ها در محدودیت ها شکوفا می شوند و در این دوران اساتید و دانشجویان نیز خلاقیت هایی در امر آموزش مجازی داشتند

گفتگوی اختصاصی مفدا مراغه با مدیر گروه رشته پرستاری دانشکده علوم پزشکی مراغه در مورد آموزش مجازی

به گزارش مفدا مراغه، دکتر علی افسری عضو هیات علمی دانشکده علوم پزشکی مراغه و مدیر گروه رشته گروه پرستاری  دانشکده علوم پزشکی مراغه می باشد متن مصاحبه را باهم می خوانیم:

 

۱. آقای دکتر مزایا و معایب آموزش مجازی برای دانشجویان  از نظر شما چیست؟ 

مزیت آموزش مجازی به عدم حضور فیزیکی و در نتیجه کاهش خطرات ناشی از تجمع و خطرات رفت و آمد و دوری دانشجو از خانواده، اینکه دانشجو می تواند چندین بار محتوا را پس و پیش کند تا خوب یاد بگیرد و مواردی از این دست است. در حالی که به دلیل اینکه این روش تا به حال کار برد محدودی داشته و آشنایی و احساس قرابت توسط دانشجویان و اساتید به این مقوله کمتر است و از طرفی برای برخی رشته ها همانند پرستاری که به جز بودن در بالین مددجو و تمرین و تکرار زیر نظر استاد قابلیت یادگری و کسب صلاحیت را ندارد عملیاتی نبوده و اختلال جدی در امر آموزش آنها ایجاد می کند.

۲.آیا زیر ساخت های آموزش مجازی قابل قبول است؟

از طرفی آماده نبودن زیر ساخت های اموزش مجازی در دانشکده و بعضا در کل کشور باعث ایجاد اختلال در این امر نیز می گردد. محدودیت در سرعت  اینترنت، عدم دست رسی همه افراد به امکانات آموزش برخط همانند کامپیوتر، هدست و وبکم  و در مواردی به دلیل اینکه برخی نرم افزار ها بومی ایران نبوده و و یا به دلیل اینکه تمام امکانات نرم افزار به هر دلیلی در اختیار ما قرا نمی گیرد با عث محدودیت در کاربرد آن شده است. محدودیت هایی همانند عدم تطابق صدا و اسلاید در آرتیکیولیشن که با وجود زمان بر بودن تهییه محتوای آموزشی بعضا کاربردی برای دانشجو نداشت.

 

۳.خلاقیت هایی که دانشجویان و اساتید در این بازه زمانی انجام داده اند ؟

خلاقیت ها در محدودیت ها شکوفا می شوند و در این دوران اساتید و دانشجویان نیز خلاقیت هایی در امر آموزش مجازی داشتند هرچند انواع مشابه آن قبلا نیز در عرصه اموزش استفاده شده بود. روش هایی مانند انجام پرو سیجر بر روی مددجو یا مانکن و گرفتن فیلم ان و قرار دادن در گروه و  آموزش آن در فضای مجازی 

 

۴.چه پیشنهادی برای بهبود زیر ساختها و آموزش مجازی  دانشجویان دارید ؟

بهبود زیر ساخت ها همانند افزایش سرعت و پهنای باند اینترنت، در دسترس قرار دادن سخت افزار های آموزش مجازی و برخط در اختیار همه اساتید، ایجاد چند اتاق آکوستیک برای برگزای کلاس هایی که نیاز به بی صدا بودن محیت هست همانند گوش کردن به صدا های قلب و ریه و یا بر خی پرو سیجر های مشابه

 

۵.نحوه مشارکت دانشجویان در آموزش مجازی به چه صورت است؟

دانشجویان مشارکت نسبی در کلاس های مجازی داشتند و متاسفانه این مشارکت را خوب و قابل قبول نمی توان بیان کرد به دلیل ماهیتی که رشته ما دارد و با جان انسان ها سروکار داریم بایستی یاد  گیری به نحو احسنت انجام گیرد.

 

۶.آیا با برگزاری امتحانات به صورت مجازی موافق هستید ؟ دلایل آن را توضیح دهید؟

به دلیل اینکه برگزاری حضوری امتحانات نیاز به حضور فیزیکی دانشجویان در خوابگاه و دانشکده خواهد بود و از طرفی ممکن است احتمال مشکلات ناشی از تجمع را در بر داشته باشد در برخی موارد علی رغم میل باطنی مجبور به انجام چنین کاری هستیم ولی محدودیت در دست رسی همه دانشجویان به زیر ساخت های سخت افزاری این کار و از طرفی مواردی مانند قطع اینترنت و یا برق و یا مسایلی از این دست ممکن است به ضایع شدن حق دانشجو منجر شود و به دلیل سوء استفاده عده محدودی از دانشجویان ممکن است آسیبهایی متوجه همه دانشجویان گردد.

  • نوشته شده
  • در شنبه 31 خرداد 1399
  • ساعت 11
  • توسط روابط عمومی معاونت اموزشی
  • تعداد بازدید 35
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh