Fa
/
En
شنبه 3 آذر 1403
صفحه اصلی
معاونت آموزشی و پژوهشی
معاونت تحقیقات و فناوری
مراکز آموزشی و درمانی
بیمارستان شهید دکتر بهشتی
بیمارستان امیرالمومنین
بیمارستان بوعلی سینا
مراکز تحقیقاتی
مرکز تحقیقات گیاهان دارویی
مرکز تحقیقات مدیریت سلامت مبتنی بر شواهد
دانشکدهها
دانشکده پزشکی
میز خدمت الکترونیک
نقشه سایت
شماره تلفنهای معاونت آموزشی
معاونت آموزشی پژوهشی
معرفی معاونت
معرفی معاون
برنامه راهبردی معاونت
شرح وظایف معاون
مسئول دفتر
مدیریت آموزشی
مدیر آموزش
اداره آموزش
اداره تحصیلات تکمیلی
اداره دانشآموختگان
گروه های آموزشی
راهنمای کار با سامانههای آموزش مجازی
مدیریت دانشجویی و فرهنگی
امور هیئت علمی
کتابخانه مرکزی
وبسایت کتابخانه دیجیتال
وبسایت کتابخانه مرکزی
وبسایت علم سنجی
اداره کتب و انتشارات
مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی (EDC)
مدیریت آموزش مداوم پزشکی
شورای انضباطی
ستاد شاهد و ایثارگر
مرکز مشاوره دانشجویی
سامانه های وزارت بهداشت
راهنمای جستجو در سایت
تاریخ :
شنبه 31 خرداد 1399
کد
1042
آموزش مجازی صرفا برای شرایط اضطراری و خاص می باشد
گفتگوی اختصاصی مفدا مراغه با مدیر گروه رشته اتاق عمل و فوریت پزشکی دانشکده علوم پزشکی مراغه در مورد آموزش مجازی
به گزارش مفدا
مراغه، مائده علیزاده عضو هیات علمی دانشکده علوم پزشکی مراغه و مدیر گروه رشته اتاق عمل و فوریت پزشکی دانشکده علوم پزشکی مراغه می باشد متن مصاحبه را باهم می خوانیم:
۱. سرکار خانم علیزاده مزایا و معایب آموزش مجازی برای دانشجویان از نظر شما چیست؟
برای دانشجو در مقطع کارشناسی بهترین شیوه ی آموزش، حضوری می باشد آموزش مجازی هیچ مزایایی برای این مقطع تحصیلی ندارد. این نوع آموزش صرفا برای شرایط اضطراری و خاص می باشد.
۲.آیا زیر ساخت های آموزش مجازی قابل قبول است؟
زیرساخت ها تا حدودی قابل قبول هست. در طی ۳ ماه که با آموزش مجازی تدریس می کنیم و فیدبک هایی که از دانشجویان گرفته می شود بیانگر اینست که زیر ساخت ها ( سامانه نوید و ... ) خوب نبوده است. مشکل اساسی در عدم دسترسی تعدادی از دانشجویان به اینترنت پر سرعت می باشد. در حین انجام آزمون سامانه غیرفعال شده و یا فایل های بارگزاری شده را نتوانستند دانلود کنند.
۳. چه پیشنهاد برای بهبود زیر ساختها و آموزش مجازی دانشجویان دارید؟
علاوه بر فعالیت اساتید و دانشجویان در سامانه نوید و بارگزاری محتوی و تکالیف و آزمون، بنده به دانشجویان پیشنهاد دادم برای تمامی دروس به طور مجزا در واتس آپ و یا تلگرام گروهی رو با اساتید مربوطه ایجاد کردند و هر سوال و پرسش داشته باشند مطرح می کنند. این نوع ارتباط از گسیختگی روابط بین دانشجو و استاد مربوطه پیشگیری کرده و در نهایت ارتباط را تسهیل می نماید. و از اضطراب دانشجویان می کاهد.
۴.چه
پیشنهادی برای بهبود زیر ساختها و آموزش مجازی دانشجویان دارید ؟
سامانه باید به روز رسانی شود و تکنولوژی پیشرفته ای در طراحی آن به کار رود. همچنین مشکل اینترنت در سطح کشور برطرف بشود.
۵.نحوه مشارکت دانشجویان در آموزش مجازی به چه صورت است؟
حدود ۵۰ درصد خیلی خوب فعالیت می کنند و به موقع محتوا را دریافت کرده و تکالیف را انجام می دهند. و ۳۰ درصد در حد متوسط هستند و ۲۰ درصد باقیمانده بعد از تذکر در گروه اقدام به انجام فعالیت می کنند.
۶.آیا با برگزاری امتحانات به صورت مجازی موافق هستید ؟ دلایل آن را توضیح دهید؟
اگر دانشجویان خوابگاهی نداشته باشیم و صرفا برای امتحان در دانشکده حضور داشته باشند، حضوری بهتر است . ولی با توجه به خوابگاهی بودن دانشجویان و خطر تجمع در خوابگاه و عدم رعایت فاصله گذاری فیزیکی به ناچار با رعایت بعضی شرایط در طراحی سوالات با برگزاری آزمون مجازی موافق هستم.
نوشته شده
در
شنبه 31 خرداد 1399
ساعت
12
توسط
روابط عمومی معاونت اموزشی
تعداد بازدید
64
ویرایش شده
در
***
ساعت
--
توسط
نظرات شما
نام
نام خانوادگی
ایمیل
کد امنیتی
نظر خود را درباره این مطلب بیان بفرمائید
لطفا صبر کنید...
برچسب ها
علوم پزشکی مراغه
سامانه آموزش مجازی
آموزش مجازی