تاریخ : دوشنبه 13 مرداد 1399
کد 1049

شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشکده علوم پزشکی مراغه

شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشکده علوم پزشکی مراغه با حضور حجت الاسلام نستوهی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی برگزار شد.
به گزارش مفدا مراغه، حجت الاسلام نستوهی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی در ابتدای جلسه ازایثار و جان گذشتگی کادر درمان تشکر کرد و گفت: در این شرایط بحرانی و جنگ با ویروس کرونا زبان قاصر است از فداکاری های مدافعان سلامت ، که شبانه روزی از خدمت رسانی به مردم دریغ نمی کنند  و نباید شهدای مدافعین سلامت را فراموش کرد.
ایشان در ادامه افزود: کار فرهنگی شبیه به ویروس کرونا است از این حیث که ویروس کرونا بی صدا و خاموش فرد را از پای در می آورد و کار فرهنگی نیز همانند آن یک جنگ خاموش است که بی صدا و آرام آرام در جامعه و فرد تاثیر میگذارد.
ایشان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: صدای خورد شدن استخوان های جوانان در اثر جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن، زمانی به گوش شما خواهد رسید که دیگر هیچ کاری نمی توانید بکنید.
وی خاطر نشان کرد: الان  بد حجابی به سمت بی حجابی پیش می رود، رواج زندگی تک نفره، زندگی با حیوانات ،آمار ازدواج ،آمار طلاق که اینا تعدایی از مصادیق منکرات هستند که ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید به روش صحیح و درست وارد منکرات شود و افراد یا سازمان را از منکرات نهی کند. کار فرهنگی زمانبر و هزینه بر است بنابراین نباید در این راه خسته شد زیرا نتیاج آن سالیان دور نمایان خواهد شد.
حجت الاسلام نستوهی در ادامه گفت:وضعیت ساعت کاری در برخی از قسمت های این سازمان طوری است که شبانه روزی باید در حال خدمت رسانی به مردم باشند که این امر باعث برخی از مشکلات در کانون خانواده ها شده است باید به امر خانواده ،همسرداری، تربیت فرزندان به چشم معروف نگاه کنیم تا مشکلی در کانون خانه و خانواده پیش نیاید. این مشکل بسیاری از سازمان ها و ادارات است که باید به این امر گسترده نگاه شود .
وی افزود: امر به معروف هر معروف باید امر شود و هر منکر باید نهی شود بنابراین شورای امر به معروف و نهی از منکر هر سازمان باید در ترویج این امر برنامه ریزی کند اگر هر سازمان در ترویج و تبلیغ امر به معروف و نهی از منکر از راه درست وارد شود نتیجه مثبتی خواهد گرفت ما باید در تلاش باشیم تا تعریف درست از امر به معروف و نهی از منکر را به مردم یاد دهیم و دید اقشار مختلف مردم جامعه را به این موضوع اصلاح کنیم.
ایشان در پایان خاطر نشان کرد: وظیفه ما در هر اداره و سازمان این است که هر کسی مسئول و  یک اداره شد و کارمندان آن اداره را امر به معروف و نهی از منکر کرد،  واجب است انتقاد پذیر بوده و  از منکرات دوری کند .
 



 
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 13 مرداد 1399
  • ساعت 11
  • توسط روابط عمومی معاونت اموزشی
  • تعداد بازدید 29
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh