تاریخ : چهارشنبه 5 آذر 1399
کد 1080

روز دانشجو؛

مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد

مراسم پاسداشت" ۱۶ آذر" روز دانشجو در دانشکده علوم پزشکی مراغه با حضور دکتر اصغر تنومند رئیس دانشکده و دکتر علی علیزاده نماینده مردم شریف مراغه به صورت زنده در اینستاگرام مفدا مراغه برگزار شد.
به گزارش مفدا مراغه،در آغاز مراسم دکتر تنومند رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه ضمن تبریک این روز به دانشجویان گفت: علم وآگاهی عنصر وعنوانی مهم است که دانشجو افتخار همراهی با آن رادارد وبه آن آراسته است خلق روز دانشجونیز از همین مطلب نشئت گرفته ،بطوریکه روشنگری جامعه و گروهی که پیشبرندگی وراهنمائی جامعه است گروه با علم ودانشجوئی بوده است که در روز دانشجو برای اینکه ارزشها بماندو آنهارا به جامعه بهتر نشان بدهند عده ای از دانشجویان جان خودشان را فدا میکنند تا جریان آزادگی در جامعه ما جاری باشد.
دکتر تنومند با گرامیداشت یاد وخاطره شهدای دانشجودر ۱۶ آذر وبعداز آن که در راه نگهبانی از ارزشها جانفشانی کردند گفت : از آنجائی که دانشجو ، علم و مراکز علمی حساس وارزشمند هستند واین مطلب برای دشمنان و بدخواهان نیز بدیهی است ، باید هوشیار باشیم تا از این فریضه واین شور و آگاهی دانشجوئی در مسیر سوء استفاده دیگران قرار نگیرد .
در ادامه برنامه دکتر علی علیزاده نماینده مردم مراغه و عجبشیر  روز دانشجو را گرامیداشت و از کادر درمان که در ایام کرونا زحمات زیادی متحمل می‌شوند قدردانی کرد و با نثار فاتحه از شهید مدافع سلامت دانشکده علوم پزشکی مراغه  دکتر یوسف رهبری و تمام شهیدان سلامت یادی کرد.
دکتر علیزاده در ادامه جلسه به پرونده ترور شهید محسن فخری زاده پرداخت و گفت: در کشورمان ایران افراد زحمتکشی هستند که به جامعه اسلامی خدمت می‌کنند ولی عموم مردم قبل از شهادت این افراد  را نمیشناختند که این افراد در کشورمان کم نیستند که با جان و دل برای امنیت مردم زحمت می‌کشند.
وی خاطر نشان کرد: دشمنان ایران در تلاش‌اند تا دانشمندان ایرانی که مهره اصلی این کشور هستند را با ترور از بین ببرند و مانع پیشرفت کشور ایران شوند.
دکتر علی علیزاده در ادامه سخنرانی به موضوع برجام اشاره کرد و گفت: برجام برای ما همانند جاده یک طرفه است ،در موضوع برجام هر چقدر ما به تعهدات خود عمل میکنیم کشورهای غربی پای تعهدات خود نماندند. بنابراین اگر کشورهای اروپایی در دو ماه باقی مانده پای تعهدات برجام نمانند ایران هم کم کم از برجام خارج خواهد شد و این جاده یکطرفه قطع خواهد شد.
ایشان افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری نقش جوانان انقلابی در پیشرفت جامعه و کشور نقش بسزایی دارد منظور از جوانان انقلابی،دولتی است که بر توانمندی‌های این کشور بیافزاید و اگر کشور مان بخواهد پیشرفت کند باید به جوانان این مرز و بوم اعتماد کند.
گفتنی است مراسم گرامیداشت روز دانشجو به صورت زنده از طریق اینستاگرام مفدا مراغه پخش شد همچنین پایان مراسم با مسابقه پرسش و پاسخ همراه بود که به قید قرعه به پاسخ‌های صحیح جوایز نفیس تعلق گرفت.
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 5 آذر 1399
  • ساعت 11
  • توسط خانم گنج پور
  • تعداد بازدید 45
  • ویرایش شده
  • در سه شنبه 25 آذر 1399
  • ساعت 10
  • توسط روابط عمومی معاونت اموزشی
نظرات شما
captcha refresh