Fa
/
En
چهارشنبه 13 تير 1403
صفحه اصلی
معاونت آموزشی و پژوهشی
معاونت تحقیقات و فناوری
مراکز آموزشی و درمانی
بیمارستان شهید دکتر بهشتی
بیمارستان امیرالمومنین
بیمارستان بوعلی سینا
مراکز تحقیقاتی
مرکز تحقیقات گیاهان دارویی
مرکز تحقیقات مدیریت سلامت مبتنی بر شواهد
دانشکدهها
دانشکده پزشکی
میز خدمت الکترونیک
نقشه سایت
شماره تلفنهای معاونت آموزشی
معاونت آموزشی پژوهشی
معرفی معاونت
معرفی معاون
برنامه راهبردی معاونت
شرح وظایف معاون
مسئول دفتر
مدیریت آموزشی
مدیر آموزش
اداره آموزش
اداره تحصیلات تکمیلی
اداره دانشآموختگان
گروه های آموزشی
راهنمای کار با سامانههای آموزش مجازی
مدیریت دانشجویی و فرهنگی
امور هیئت علمی
کتابخانه مرکزی
وبسایت کتابخانه دیجیتال
وبسایت کتابخانه مرکزی
وبسایت علم سنجی
اداره کتب و انتشارات
مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی (EDC)
مدیریت آموزش مداوم پزشکی
شورای انضباطی
ستاد شاهد و ایثارگر
مرکز مشاوره دانشجویی
سامانه های وزارت بهداشت
راهنمای جستجو در سایت
تاریخ :
يکشنبه 15 فروردين 1400
کد
1156
برگزاری کارگاه آموزشی "دانشجو محوری و تقویت تفکر انتقادی" در دانشکده علوم پزشکی مراغه
کارگاه آموزشی "دانشجو محوری و تقویت تفکر انتقادی" در دانشکده علوم پزشکی مراغه توسط مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویی برگزار شد.
به گزارش مفدا مراغه، کارگاه آموزشی " دانشجو محوری و تقویت تفکر انتقادی " با همکاری کانون سلامت و با حضور حاجیه شیدایی مسئول مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویی دانشکده علوم پزشکی مراغه به صورت حضوری و مجازی از طریق اینستاگرام مفدا مراغه برگزار شد.
حاجیه شیدایی در ابتذای ای کارگاه گفت: از اهداف اساسی تعلیم و تربیت در سطح جهانی نیز ایجاد تفکر انتقادی است . بنابراین برای آنکه در آینده افرادی توانمند و دارای آزادی اندیشه و خالق داشته باشیم باید آنها را از همان کودکی پرورش دهیم. بنابراین مدارس باید به جای انتقال معلومات و ایجاد محیط های خشک انضباطی که فقط باز تولید دانش را می طلبد، شرایطی را فراهم کنند تا دانش آموزان در تالش ذهنی برای حل مسائل)تفکر( بتوانند دربارۀ صحت و اعتبار و ارزش اطالعات و استدالل های ارائه شده داوری کرده و حقایق را از عقاید و سفسطه در استدالل را تشخیص دهند تا قادر به گرفتن تصمیم های منطقی)تفکر انتقادی( باشند. به خصوص در عصر حاضر که با انبوهی از اطالعات گمراه کننده، تبلیغات تجاری و ... روبه رو هستیم.
وی افزود : دانشجویان به شیوههای مختلفی مطالب درسی را یاد میگیرند. روشهای آموزش و تدریس نیز متنوع است. یادگیری دانشجویان در کلاس، در کنار عوامل دیگر، به تطابق بین سبک یادگیری ترجیحی دانشجویان و سبک آموزش استاد بستگی دارد. در روش سنتی آموزش دانشگاهی بیشتر وقت کلاس به سخنرانی استاد و نگاه کردن و گوش دادن دانشجویان میگذرد. دانشجویان به تنهایی تکالیف را انجام میدهند و کارگروهی تشویق نمیشود. در مقابل، در روشهای دانشجو محور تمرکز فعالیتها از آموزشگر به فراگیر منتقل میشود؛ به بیان دیگر، در این روشها مسئولیت ساماندهی آنچه باید فراگرفته شود به خود دانشجو واگذار میشود. مهم ترین این روشها عبارتاند از: یادگیری فعال، که در آن دانشجویان به طور مؤثر درگیر آنچه میآموزند میشوند، به سؤالات پاسخ میدهند، خود سؤالاتی را طرح میکنند، وارد بحث میشوند و مطالب را توضیح میدهند. در یادگیری مشارکتی دانشجویان به صورت گروهی، تحت شرایطی که هم کار گروهی مؤثر و هم مسئولیت فردی ایشان اقناع شود، تکالیف یا پروژهها را انجام میدهند. در یادگیری مسئله محور ابتدا مسئلهای طرح میشود و سپس، دانش و مهارتهای لازم برای حل آن مسئله به تدریج در اختیار دانشجو قرار میگیرد. روشهای دانشجو محور نسبت به روش سنتی استاد محور برتری بارزی دارند که در مواردی چون یادگیری سریعتر و با ماندگاری بیشتر، درک عمیقتر مواد درسی، بهکارگیری تفکر نقادانه یا مهارتهای مشکلگشایی خلاقانه و ایجاد نگرش مثبت به آنچه تدریس میشود، قابل مشاهده است.
نوشته شده
در
يکشنبه 15 فروردين 1400
ساعت
12
توسط
روابط عمومی معاونت اموزشی
تعداد بازدید
19
ویرایش شده
در
يکشنبه 29 فروردين 1400
ساعت
09
توسط
روابط عمومی معاونت اموزشی
نظرات شما
نام
نام خانوادگی
ایمیل
کد امنیتی
نظر خود را درباره این مطلب بیان بفرمائید
لطفا صبر کنید...
برچسب ها
علوم پزشکی مراغه
مرکزمشاوره سلامت
کارگاه آموزشی تفکرانتقادی