تاریخ : دوشنبه 29 آذر 1400
کد 1366

مراسم اکران خصوصی فیلم مستند تاریخ شفاهی نظام سلامت مراغه همراه با آیین تجلیل از خیرین سلامت برگزار شد

این مراسم به عنوان پیش رویدادی برای جشنواره ملی مشارکتهای اجتماعی سلامت بود که در سال ١٤٠١ برگزار خواهد شد. در این مراسم جمعی از مسئولان شهرستان از جمله نماینده محترم مردم شریف مراغه و عجبشیر در مجلس، معاون محترم استاندار و فرماندار شهرستان مراغه، دادستان محترم، فرمانده محترم نیروی انتظامی، شهردار گرامی و تعدادی از اعضای محترم شورای شهر و ... حضور داشتند. 
 به گزارش مفدا مراغه، مستند تاریخ شفاهی نظام سلامت مراغه، مطالعه ای کیفی است که به شیوه تاریخ شفاهی انجام شد و حاصل سه سال تلاش گروه سازنده این فیلم با بهره مندی از نظر متخصصان تاریخ پژوهی می باشد که به تهیه کنندگی دانشکده علوم پزشکی مراغه انجام شد.
‎ در این مستند پای صحبت ٢١ نفر از پیشکسوتان نظام سلامت مراغه که از قدیمی ترین بازنشستگان بودند و یک نفر از متخصصان تاریخ می نشینیم که رویدادها و اتفاقات نظام سلامت مراغه را در طی پنج دهه گذشته روایت می کنند.
‎ حاصل تلاش گروه سازندگان، یک فیلم به مدت سه و نیم ساعت با نام مستند تاریخ شفاهی نظام سلامت مراغه است که در مراسم اکران خصوصی، سی دقیقه از آن به نمایش درآمد. 



‎ این مستند یک آغاز است، آغازی بر ثبت و ضبط روایت تلاشهای انسانهای ارجمند در راه توسعه نظام سلامت مراغه که امید است این آغاز ، و این رسالت ارزشمند و بزرگ همچنان جاری و ساری باشد. 
‎ در انتهای این مراسم، از خیرین نیک اندیشی که در طی دوران همه گیری کووید ١٩ حامی و پشتیبان دانشکده علوم پزشکی مراغه بودند تقدیر به عمل آمد. 





 راه اندازی موزه تاریخ سلامت مراغه در راستای ایجاد شهر موزه مراغه یکی از اهداف بلند مدت دانشکده علوم پزشکی مراغه است و گروه سازندگان با تهیه فیلم مستند تاریخ شفاهی نظام سلامت مراغه، عملیات میدانی تهیه محتوای بخش دیجیتال موزه سلامت مراغه را به جد از ابتدای سال ٩٨ آغاز نموده اند. 
 ٢٢ فایل حاصل از فاز میدانی تهیه محتوا، که حاصل مصاحبه از ٢٢ پیشکسوت نظام سلامت (و یک نفر متخصص تاریخ پژوهی) بود نیز در دبیرخانه برنامه شهر سالم و ایمن مراغه محفوظ است که بعنوان گنجینه ارزشمندی برای آیندگان محافظت می گردد و پس از راه اندازی موزه تاریخ سلامت مراغه، با افتخار به این موزه تقدیم خواهد شد. 
 در مراسم اکران خصوصی فیلم مستند تاریخ شفاهی نظام سلامت مراغه که در ٢٥ آذر ١٤٠٠ بوقوع پیوست؛تعدادی از خیرین سلامت، جمعی از پیشکسوتان نظام سلامت که در ساخت فیلم همکاری نمودند، مسئولان محترم شهرستان، مدیران عامل سازمانهای مردم نهاد سلامت مراغه،  و تعدادی از اهالی محترم رسانه حضور داشتند.

 تهیه کننده این مستند، دانشکده علوم پزشکی مراغه است. این مستند ابتدای راهیست که با عنایت و استعانت از درگاه الهی ادامه خواهد یافت. تیم سازندگان این مستند عبارت بودند از: 
- دکتر صدیقه صلواتی؛ دبیر برنامه شهر سالم و ایمن مراغه
- بهزاد موسی زاده؛ مدیر دانشجویی و فرهنگی دانشکده علوم پزشکی مراغه
- دکتر محمد مشتری؛ مدیر عامل انجمن تاریخ پژوهان مراغه
- سینا احمدی (فیلمبردار و تدوینگر)
- احسان جلیلی (فیلمبردار و تدوینگر)
 گفتنی است که کتاب تاریخ شفاهی نظام سلامت مراغه نیز که نسخه مکتوب فیلم مستند می باشد در دست تالیف است. 
در انتهای این مراسم، آیین تجلیل از خیرین بزرگوار سلامت که دانشکده همواره وامدار مهر و عنایتشان است برگزار شد.


  • نوشته شده
  • در دوشنبه 29 آذر 1400
  • ساعت 01
  • توسط روابط عمومی معاونت اموزشی
  • تعداد بازدید 15
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh