تاریخ : يکشنبه 23 مرداد 1401
کد 1460

اولین ازدواج دانشجویی دانشکده علوم پزشکی مراغه در مشهد مقدس

در راستای سیاست‌های کلان جوانی جمعیت و ترغیب جوانان به امر مقدس ازدواج،دانشجویان مزدوج دانشکده علوم پزشکی مراغه در قالب کاروان نور به سفر معنوی مشهد مقدس اعزام شدند.
به گزارش مفدا مراغه ، دکتر ارجمند رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه در گفتگو با خبرنگار مفدا مراغه گفت: با توجه به تمهیدات به عمل آمده، در این سفر معنوی که حدود یک هفته به طول خواهد انجامید، در کنار زیارت حرم مطهر حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) برنامه های مختلف فرهنگی در قالب کارگاههای تخصصی با موضوعات تحکیم بنیان خانواده، مهارتهای زندگی، فرزندآوری و سبک زندگی قرآنی توسط دفتر ترویج فرهنگ اسلامی دانشکده برگزار خواهد شد.

 اولین ازدواج دانشجویی دانشکده علوم پزشکی مراغه در مشهد مقدس
ایشان در ادامه خاطر نشان کرد: در راستای فرمایشات ائمه اطهار علیه السلام در خصوص سنت ارزشمند و حسنه ازدواج و همچنین تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره ازدواج، این دانشگاه در یک حرکت فرهنگی و در راستای ترویج ازدواج جوانان،دانشجویان مزدوج در سال‌های ۱۴۰۰-۱۴۰۱ در قالب کاروان نور به سفر معنوی مشهد مقدس اعزام شدند.
همچنین در حاشیه برگزاری این سفر معنوی، دانشجویان دانشکده علوم پزشکی مراغه با دکتر رحمتی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی نشست صمیمی داشتند .
ایشان در حاشیه برگزاری این سفر معنوی اظهار داشت: خانواده، کوچک ترین واحد اجتماعی و در عین حال، بزرگ ترین و اثرگذارترین واحد تربیتی در جوامع به شمار می آید، به گونه ای که می تواند منشأ تحول فردی و اجتماعی و رشد ارزش های انسانی در میان اعضای آن باشد. خانواده، مهم ترین نهادی است که فرد در آن پرورش می یابد. بنابراین، سرمایه گذاری و توجه هرچه بیشتر به این نهاد مقدس، از رسالت معلمان به ویژه پیامبران و پیشوایان ادیان قرار گرفته است. امروز نیز بشر همین رویکرد را پی می گیرد تا جایی که دولت ها به رشد و توسعه کیفی خانواده توجه می کنند و می کوشند با در اختیار قرار دادن امتیازها و تسهیلات رفاهی، آموزشی و مشاوره ای، به ارتقای سطح بهداشت و سلامت روانی خانواده کمک کنند؛ زیرا این کار، بر تربیت نسل آینده اثر مستقیم خواهد داشت.
 اولین ازدواج دانشجویی دانشکده علوم پزشکی مراغه در مشهد مقدس

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا خدیوی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه شهید بهشتی در حاشیه برگزاری این سفر معنوی کارگاهی تحت عنوان افزایش نسل جوان و جوان شدن نیروی انسانی کشور برگزار کردند.
وی گفت: اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دستورکار دولت قرار دارد و محور فعالیت‌های عمرانی، اقتصادی، معیشتی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی ما باید خانواده باشد.
وی در ادامه افزود: وی با بیان اینکه زنگ خطر سالمندی جمعیت ایران در آینده نزدیک به صدا درآمده است، گفت: در صورتی که تا سال ۱۴۳۰ رشد جمعیت به همین منوال ادامه یابد، تعداد کودکان نسبت به تعداد سالمندان کاهش می‌یابد و جمعیت جوان کشور به جمعیت میانسال و سالمند تبدیل خواهد شد.
 اولین ازدواج دانشجویی دانشکده علوم پزشکی مراغه در مشهد مقدس

همچنین در پایان این سفر معنوی دکتر مافی نژاد روانشناس حوزه خانواده کارگاه تخصصی با موضوعات تحکیم بنیان خانواده، مهارتهای زندگی، فرزندآوری و سبک زندگی قرآنی برگزار کردند.
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 23 مرداد 1401
  • ساعت 08
  • توسط روابط عمومی معاونت اموزشی
  • تعداد بازدید 18
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh