تاریخ : دوشنبه 31 مرداد 1401
کد 1466

بازدید تیم ارزیابی دوره پزشکی عمومی وزارت بهداشت از دانشکده علوم پزشکی مراغه؛

اتحاد، همدلی و همراهی مسئولان شهرستان لازمه ی تبدیل دانشکده به دانشگاه به عنوان مطالبه ی جدی مردم است

دکتر ارجمند رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه در این جلسه گفت: ارتقای دانشکده علوم‌پزشکی به دانشگاه مطالبه جدی مردم، مسئولین بهداشتی و درمانی و پزشکان دلسوز مراغه است و برای رسیدن به این هدف با تمام توان تلاش خواهیم کرد.

 به گزارش مفدا مراغه،روز شنبه جلسه‌ای با حضور دکتر ارجمند، رئیس دانشکده علوم پزشکی؛ حجت الاسلام و المسلمین آیت‌الله پور محمدی، امام جمعه شهرستان؛ جناب دکتر اسدیان، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه ، هیات رئیسه دانشکده، جمعی از خیرین حوزه سلامت و تیم ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای ارزیابی آموزشی رشته دکتری پزشکی عمومی در راستای راه اندازی دوره پزشکی عمومی، در ستاد دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد.
دکتر ارجمند رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه در ابتدای مراسم گفت: خدا را شاکرم که نعمت خدمت گزاری به خلق را بر ما داده که در خدمت مردم مراغه باشیم و اهداف دنبال کننده دانشکده علوم پزشکی مراغه را به عرصه‌ی عمل برسانیم . مراغه از لحاظ علم و دانش پتانسیل های زیادی دارد که همراه با حمایت شما و همراهی و همدلی عزیزان این شهر شاهد پیشرفت بزرگی خواهیم بود.
وی در ادامه افزود: با تلاش‌های همکاران، کارکنان و مدیران و اعضای هیات علمی جوان و توانمند و معاونت محترم آموزشی دانشکده، توانستیم به مرحله ارزیابی رشته پزشکی عمومی برسیم. رئیس دانشکده ضمن معرفی امکانات و توانمندی‌های آموزشی و درمانی دانشکده، ظرفیت‌های بالای شهرستان‌ مراغه در حوزه های مختلف را به عنوان فرصتی مهم برشمرد، و خواستار ارتقای دانشکده علوم پزشکی مراغه به دانشگاه شد.

ایشان، از امام جمعه محبوب و همیشه در صحنه، از فرماندار مردمی و انقلابی و از نماینده محترم شهرستان، شهرداری محترم و همکارانشان، تقدیر و تشکر کردند و اظهار داشتند که با حمایت ها و قول، مساعدت‌های پیش روی این عزیزان و سایر دستگاه های اجرایی شهرستان و خیرین سلامت و سمن‌ها در تامین الزامات، زیرساخت‌های لازم و بسترهای کالبدی برای تجهیز کامل دانشکده در حوزه آموزش پزشکی، قابلیت دانشگاه شدن را خواهیم داشد.
دکتر ارجمند در ادامه جلسه گزارش کلی از مراکز درمانی و آموزشی دانشکده علوم پزشکی مراغه داد و گفت: ما هم اکنون سه بیمارستان در شهرستان داریم و ان شا.... در یک سال آینده دو بیمارستان دیگر افتتاح خواهد شد،یک بیمارستان خصوصی بزرگ که امکان فرود هلیکوپتر در طبقه ی دوازدهم این بیمارستان وجود داشته که خود یک پتانسیل بزرگ محسوب میشود،همچنین یک بیمارستان خیر ساز که برای تشخیص و درمان سرطان بوده و در حال آماده سازی میباشد.
و نیز یک بیمارستان ۵۰۰ تخت خوابی که تاسیس و مقدمات ساخت آن آماده شده و شاهد پیشرفت آن در چند سال آینده خواهیم بود و با کمک شما عزیزان،به قطب درمان استان تبدیل خواهیم شد.
ایشان همچنین در رابطه با تجهیزات موجود برای دانشکده پزشکی خاطر نشان کرد : ما دانشکده‌ی جدایی برای دانشجویان رشته ی پزشکی در نظر گرفته ایم و ان شاالله در هفته ی دولت این دانشکده به همراه مسئولین محترم افتتاح خواهد شد که دانشکده علوم پزشکی مراغه دارای اعضای هیئت علمی پرتوان و جوانی هستیم که با همدلی و همکاری این عزیزان می‌توانیم گامی در جهت توسعه دانشکده برداریم.
خیرین نقش مهمی در ارتقای سلامت شهرستان مراغه دارند
در ادامه آیت الله پور محمدی امام جمعه ی و عضو مجلس خبرگان شهرستان مراغه،ضمن تسلیت ایام عزای سید و سالار شهیدان و ایام اسارت اهل بیت با حدیثی از امام حسین(ع)سخنان خود رو شروع کرد و از کادر درمان و افرادی که در دوران دوساله ی کرونا در بیمارستان ها و مراکز درمانی مشغول کار و خدمت گزاری بودند تشکر کرد و در ادامه افزود : از جهت همدلی،همگامی،صفا و صمیمیت و محبت در میان مسئولین اجرایی و غیر اجرایی از جمله علمای شهر و خیرین محترم به حمدالله دست به دست هم کارهای بزرگی صورت خواهد گرفت.
ایشان ضمن تاکید بر همکاری مردم شهر و خیر بودن آن ها افزود : آنچه که بنده به شخص در این چند دهه در مردم مراغه دیدم، حس همدلی و همکاری در جهت ارتقای حوزه بهداشت و درمان مراغه بوده است،که همیشه حضور پررنگ خیرین سلامت در شهرستان دیده شده است. اهدای زمین برای احداث بیمارستان‌های این شهرستان از دیرباز، زمینه ساز ایجاد زیرساخت های بخش بهداشت و درمان این شهرستان بوده که امروز نیز با مشارکت فعال خیران، این روند تداوم دارد.

وی همچنین از آمادگی و «پای کار بودن» خود برای حمایت و کمک حداکثری جهت رفع موانع و مشکلات پیش روی علوم پزشکی در جهت ارتقای دانشکده به دانشگاه خبر داد.
دکتر اسدیان فرماندار مراغه در این جلسه در رابطه با ارزیابی وضعیت آموزشی و درمانی شهرستان مراغه گفت: در دوره ای که دکتر عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به مراغه سفر کرده بودند با مشاهده ی توانایی ها و ظرفیت های مراغه از نظر زیر ساخت ها و نیروی انسانی و سایر زیر ساخت های شهرستان،قول مساعدت دادند که دانشکده علوم پزشکی مراغه به دانشگاه ارتقا و رشته پزشکی در آن تدریس شود.
ایشان ضمن اشاره براینکه رویکرد دولت سیزدهم توسعه ی حوزه های آموزشی و به ویژه حوزه درمان و آموزش است ادامه دادند:وجود خیرین و نقش آن ها در حوزه های درمان، نشانگر اهتمام مردم به امر درمان و حوزه ی درمانی است. و ما ظرفیت های مناسبی چه در بخش غیر دولتی و چه در بخش دولتی از جمله بیمارستان ۵۰۰ تخت خوابی که توسط وزیر محترم کلنگ زنی شده است دارا می باشیم.
فرماندار ویژه شهرستان مراغه، همچنین از آمادگی کامل این فرمانداری برای حمایت از رفع موانع موجود در راه ارتقای دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه خبر داد و استفاده از ظرفیت خیرین در این مسیر را گامی بلند در پیشبرد اهداف بهداشتی درمانی شهرستان عنوان کرد.
دکتر دواتی،سرتیم ارزیابان دوره پزشکی در ادامه جلسه گفت: رشته پزشکی ، رشته‌ی پر دردسر و پر اهمیتی از نظر طولانی بودن زمان تحصیل و نیز سر و کار داشتن با جان انسان ها به شمار می آید.
ایشان ضمن تاکید براینکه وضعیت آموزش پزشکی کشور درجهان پررنگ است ادامه داد:خوشبختانه دبیرخانه ی آموزش پزشکی کشور یکی از دبیر خانه های پر تلاش کشور است و کلیه مستندات و استاندارد ها و هرچه که به عنوان چراغ راه لازم است ، فراهم است و طبیعتا ما و همکاران هم برای مشاهده پتانسیل از نزدیک حاضر شده ایم.
ایشان با اشاره به اینکه ارزیابان،خود از دانشگاه های علوم پزشکی کشور بوده و مشکلات را از نزدیک حس کرده اند ادامه داد:ما تقریبا تا به امروز حدود ۶۴ دانشکده‌ی پزشکی داریم و اعتبار بخشی به گونه‌ای است که همه ی ۶۴ دانشکده عضو کمیته اعتبار بخشی هستند و ضمن اینکه این اعتبار بخشی ها صورت میگیرد،چه برای راه اندازی دوره و چه برای ادامه ی کار و تایید هویت و صلاحیت ادامه‌ی کار،یک سری اسنادی وجود دارد که همواره برآن استناد کرده و از دانشگاه ها میخواهیم که توجه ویژه ای بر آن ها داشته باشند. مثل استاندارد های پایه ای که همه ی نیاز هایی که باید برآورده شود تا یک دانشگاه پزشکی بتواند راه اندازی شود که قطعا دانشکده علوم پزشکی مراغه هم برآن ها توجه کرده است و از طرفی کوریکولوم دانشکده است که مجموعه ی آموزش دانشکده باید با آن آشنا باشند.

اتحاد، همدلی و همراهی مسئولان شهرستان لازمه ی تبدیل دانشکده به دانشگاه به عنوان مطالبه ی جدی مردم است

در انتهای این جلسه دکتر رامین مومن رئیس هئیت مدیره "درمانگستر مراغه" بیمارستان خصوصی در حال ساخت خواجه نصیر مراغه گفت: خواستارآنیم که با همکاری دانشکده علوم پزشکی مراغه و مسولین محلی به بهره برداری این بیمارستان در حال احداث کمک شود، که بتواند در کنار سایر بیمارستان های شهرستان مراغه در تامین نیازهای درمانی این شهرستان و جنوب آذربایجانشرقی و آذربایجانغربی خدمات بیشتری برای مراجعه کنندگان دهد.

همچنین در این جلسه برخی از سمن ها های فعال در حوزه سلامت به بیان نکته نظراتی و گزارشی از عملکرد خود پرداختند.

در ادامه تیم ارزیاب رشته پزشکی عمومی از ساختمان دانشکده پرستاری – مامایی و ساختمان جدید دانشکده پزشکی، آزمایشگاهها، کلاس های آموزشی، مرکز آموزش مجازی، بیمارستان های آموزشی درمانی بوعلی سینا، امیرالمومنین(ع) و شهید بهشتی، کلنیک تخصصی وفوق تخصصی خواجه نصیر، مراکز خدمات جامع سلامت آموزشی بازدید نموده و به بررسی زیرساخت ها، امکانات و تجهیزات، آزمایشگاهی، آموزشی، پژوهشی و رفاهی دانشگاه به منظور جذب دانشجوی دکتری عمومی پزشکی پرداختند.

در پایان، تیم ارزیاب دوره پزشکی عمومی ضمن قدردانی از تلاش های مجموعه دانشکده علوم پزشکی مراغه در راستای راه اندازی رشته پزشکی، از وجود ظرفیت های آموزشی مناسب، بیمارستان ها و مراکز خدمات جامع سلامت، اعضای هیات علمی توانمند، حمایت مسئولین شهرستان و خیرین به عنوان نقاط قوت ارزیابی یاد کردند.
 
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 31 مرداد 1401
  • ساعت 09
  • توسط روابط عمومی معاونت اموزشی
  • تعداد بازدید 27
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh