تاریخ : پنجشنبه 5 آبان 1401
کد 1545

در نشست با دبیران انجمن‌های علمی؛

باید اعضای انجمن‌های علمی روحیه خودباوری و توانمندی داشته باشند و با نگاه جامع و وسیع، در سطح کلان منطقه و کشور برنامه ریزی و فعالیت کنند

نشست دبیران انجمن علمی دانشکده علوم پزشکی مراغه با حضور معاون و مدیر فرهنگی، دانشجویی برگزار شد.

به گزارش مفدا مراغه ، دکتر علی احسانی، معاون آموزشی،پژوهشی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی مراغه در این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت فعالیتهای علمی دانشجویان گفت: در دانشکده هایی مانند علوم پزشکی مراغه که تعداد رشته های تحصیلات تکمیلی کم است، نقش انجمن های علمی بسیار پررنگ است و بواسطه آنها خلا موجود در فضای پژوهشی میتواند جبران شود.

دکتر احسانی همچنین افزود: ما نیاز به انجمن های علمی فعال و پویا داریم و واقعیت این است که دانشجویان مقطع کارشناسی هم در تولید مقاله و هم در کار های پژوهشی می توانند نقش بسزایی داشته باشند و به واقع توانمندی افراد به مقطع تحصیلی آن ها وابسته نیست.

وی ضمن تاکید بر لزوم همکاری تمامی بخش ها با انجمن ها علمی افزود: باید در این رابطه فرهنگ سازی لازم انجام گیرد و همچنین واحدهای مختلف مرتبط با این حوزه در دانشکده از جمله اعضا محترم هیئت علمی همراستا با با این جریان برای بهبود کیفیت فعالیت های انجمن های علمی همسو و هم دل باشند.

دکتر احسانی در ادامه افزود: انتظاری که از اعضای انجمن داریم این است که روحیه خودباوری و توانمندی داشته باشند و با نگاه جامع و وسیع، در سطح کلان منطقه و کشور برنامه ریزی و فعالیت کنند.

بهزاد موسی زاده، مدیر فرهنگی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز در این نشست با تاکید بر نقش جامعه محور انجمن های علمی گفت: ارتباط مستمر نخبگان علمی با جامعه و پاسخگویی به نیازهای جامعه یکی از رسالت های مهم دانشگاه است. بر همین اساس انجمن های علمی نیز به عنوان یک مجموعه علمی و پویا می توانند در این زمینه تاثیرگذار باشند.

ایشان همچنین یادآور شد: رسیدن به اهداف و چشم اندازهای ترسیم شده در هر برنامه ای نیازمند ترسیم نقشه راه مشخص و کارشناسی شده است و بنابراین ما نیز برای ایجاد ساختاری فرآیند محور و علمی باید دارای برنامه عملیاتی مشخصی باشیم.

باید اعضای انجمن‌های علمی روحیه خودباوری و توانمندی داشته باشند و با نگاه جامع و وسیع، در سطح کلان منطقه و کشور برنامه ریزی و فعالیت کنند



گفتنی است در این نشست دبیران انجمن های علمی دانشکده نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و همچنین مقرر شد طی جلسات مستمر تمامی انجمن ها برنامه عملیاتی شش ماهه دوم سال خود را ارائه داده و ضمن انجام بررسی های لازم، به عنوان برنامه مدون و مصوب آنها تا پایان سال در دستور کار قرار گیرد.
 
  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 5 آبان 1401
  • ساعت 11
  • توسط روابط عمومی معاونت اموزشی
  • تعداد بازدید 82
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh