تاریخ : سه شنبه 29 آذر 1401
کد 1630

به مناسبت هفته پژوهش؛

تقدیر از پژوهشگران برتر دانشکده علوم پزشکی مراغه

به مناسبت هفته پژوهش و فناوری ،از پژوهشگران برتر دانشکده علوم پزشکی مراغه با حضور مسئولین شهرستانی تقدیر شد.

 به گزارش مفدا مراغه، آیین گرامیداشت هفته پژوهش صبح روز ۲۸ آذرماه با حضور آیت الله پورمحمدی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه، دکتر اسدیان معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه، دکتر شهابی معاون تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، رئیس و اعضای هئیت رئیسه دانشکده و جمعی از پژوهشگران و اعضای هیات علمی دانشکده در سالن فجر دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد.

این آیین در راستای رویکرد ترجمان دانش و کاربرد نتایج حاصل از تحقیقات حوزه سلامت در دانشگاه های علوم پزشکی کشور به منظور افزایش آگاهی ذینفعان پژوهش اعم از مدیران، متخصصین ونشست خبری برای حداقل 10 درصد از طرح های اختتام یافته دانشکده با حضور اصحاب رسانه در دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد.
 

همچنین 10 درصد از طرح های اختتام یافته دانشکده علوم پزشکی مراغه در حضور حضار جلسه توسط مجریان طرح ارائه داده شد که این طرح های اختتام یافته به شرح ذیل می باشد:

  • پیاده سازی برنامه ارتقای کییت مشاوره پزشکان در درمانگاه های سرپایی بیمارستان های دانشکده علوم پزشکی مراغه در سال 1398( دکتر ادریس حسن پور )
  • طراحی اپلیکیشن تداخل دارو و غذا برای دانشجویان تغذیه ( دکتر گلاره کوچکپور )
  • بررسی ارتباط ایمنی سلولی ، سیر بیماری و یافته های تصویربرداری و میزان مرگ و میر بیماران مبتلا به n-covid 19
  • بررسی عملکرد فرآیند ازن زنی کاتالیستی اکسید منیزیم و ارتقای آن با رادیکال سولفات در حذف سیانید از فاضلاب سنتییک 

در ابتدای مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر دانشکده علوم پزشکی مراغه حجت الاسلام و المسلمین  آیت الله پور محمدی؛امام جمعه شهرستان مراغه  سخنان خود را با تبریک هفته ی پژوهش آغاز کرده و ادامه داد:مسئله پژوهش،مسئله ی مهمی است در کشور های توسعه یافته معیار و شاخص پیشرفت کشور توانایی های علمی آن است.ما باید در هر رشته  ای نگرش تخصصی داشته باشیم.

 



در ادامه ایشان ضمن اشاره  بر اینکه پژوهش و تحقیق مشخصات و آسیب هایی دارد ادامه داد:در پژوهش باید موضوعی صحیح انتخاب شود
در صورتی که ما در انتخاب موضوع دچار خطا شویم در محتوای پژوهش هم موفق نخواهیم شد؛در پژوهش باید نگاهی جزئی نگر داشته باشیم و همچنین موضوع انتخابی باید جدید باشد.
یکی از آسیب هایی که امروزه گریبان گیر پژوهش های ماست این است که از مسائل کاربردی و اصلی دور شده ایم.مسئله ی مهم نیاز سنجی صحیح است و باید نیاز جامعه در پژوهش ها در نظر گرفته شود.

آیت الله پور محمدی در پایان سخنان خود افزود:پژوهش در پزشکی بسیار سخت تر و دشوار تر است چرا که یک سری کارها مبتنی بر انسان است و باید کرامت و امنیت انسانی حفظ شود.
 

دکتر ارجمند رئیس دانشکده با تاکید بر اهمیت مسئله پژوهش در اعتلای کشور گفت: اهمیت اقدامات پژوهشی و تحقیقات علمی بر همگان روشن است؛ چرا که توسعه همه جانبه کشور در گرو حرکت های علمی مطابق با استاندارد های روز دنیا می باشد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه در این آیین گفت: پژوهشگران دانشکده علوم پزشکی با کسب رتبه یک در میان دانشکده های مستقل کشور ثابت کرده اند که همپای دانش روز جهان تمرکز ویژه ای برتحقیقات و فناوری مبتنی بر چالش ها و نیازهای نظام سلامت دارند.

دکتر ارجمند افزود: تولید علم و حل مسائل جاری کشور در سایه پژوهش و تحقیق است در این راستا سامانه ویژه ای برای اطلاعات محققان دانشکده علوم پزشکی مراغه در این آیین رونمایی خواهد شد که اطلاعات کامل پژوهشگران و پژوهش های صورت گرفته در این سامانه ثبت شده است.


 

در ادامه ی مراسم دکتر اسدیان فرماندار شهرستان مراغه ضمن تبریک هفته ی پژوهش ادامه داد و گفت: پویایی یک جامعه به واسطه ی تحقیق و پژوهش است.امروزه پیشرفت چشمگیر و پر سرعت علم مدیون پژوهش محققان است.
ایشان ضمن اشاره براین که یکی از شاخص های ارزیابی یک دانشگاه تعداد محققان ان است افزود:نکته حائز اهمیت این است که دانشگاه ها و حوزه های ما اهتمام لازم را در تحقیق و پژوهش به کار ببرند.
دکتر اسدیان با تاکید براهمیت نیروی انسانی ادامه داد:امید است در مسیر اصلاح قرار گرفته واز سرمایه انسانی کشور از جمله دانشجویان عزیز
به نحو احسنت استفاده کنیم.

 



ایشان در پایان افزود:کارهای پژوهشی نیاز به عشق و علاقه ی فراوان و عزم راسخ دارند.من از اساتید بزرگوار خواستارم از امکانات موجود به نحو احسنت استفاده کرده و کارهای های پژوهشی را به سمت و سویی سوق دهند که موجب رسیدن به ثروت و اشتغال شده و همچنین باعث حل مسئله شوند.
تا با سرعت هرچه بیشتر بتوانیم از پیشرفت های بیش از پیش این مجموعه سخن بگوییم.

سپس دکتر شهابی معاون آموزش و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی تبریز اخرین گزارش وزارت بهداشت از وضعیت دانشکده علوم پزشکی مراغه ارائه داده  و همچنین افزود:امیدواریم با تلاش های دکتر ارجمند و دکتر احسانی پیشرفت های بیشتری از دانشکده ی علوم پزشکی مراغه شاهد باشیم .
ان شا... دست به دست هم داده و تعداد مراکز تحقیقات دانشکده را افزایش خواهیم داد چرا که دانشکده علوم پزشکی مراغه تا کنون پیشرفت های چشمگیری در حوزه ی تحقیقات و فناوری داشته فلذا با تزریق امکانات بیشتر قطعا شاهد پیشرفت های بیشتری خواهیم بود.

 



در ادامه مراسم دکتر احسانی گزارشی از عملکرد دانشکده علوم پزشکی مراغه ارائه دادند. ایشان نیز ضمن تبریک هفته ی پژوهش ادامه داد: خدارا شاکرم که توفیقی حاصل کرد تا امروز بتوانیم دور هم جمع شده و تشکر می‌کنم از تمام عزیزانی که زحمات فراوانی را در ازمایشگاه ها و اتاق ها ی کار در راستای پژوهش و تحقیق می‌کشند. ما باید همواره سخنان مقام معظم رهبری را سر لوحه ی کارهایمان قرار دهیم و  ایشان تاکید ویژه ای بر تحقیق و پژوهش دارند.

 



در پایان مراسم از دو اثر سامانه ی پژوهان و لوگوی مرکز رشد دانشکده علوم پزشکی مراغه رونمایی شد.

 


همچنین در حوزه هیات علمی پژوهشگران از دکتر حلاج زاده،دکتر پور اکبر و دکتر لاله پیاهو و در حوزه ی کارکنان از آقای آرین آزاد نیا و  صدرا مدنی،پژوهشگر حوزه ی کمیته تحقیقات دانشجویی،تقدیر به عمل آمد.

 

  • نوشته شده
  • توسط روابط عمومی معاونت اموزشی
  • تعداد بازدید 76
  • ویرایش شده
  • در چهارشنبه 14 دي 1401
  • ساعت 11
  • توسط روابط عمومی معاونت اموزشی
نظرات شما
captcha refresh