تاریخ : سه شنبه 2 خرداد 1402
کد 1760

به مناسبت گرامیداشت روز دختر و هفته کرامت ؛

روز ملی دختران فرصتی است ارزشمند برای شناخت بهتر شخصیت این بانوی ارجمند و جایگاه معنوی ایشان

معاون آموزشی ،پژوهشی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی مراغه در مراسم گرامیداشت ولادت حضرت معصومه ، روز دختر و دهه کرامت گفت : نام‌گذاری این روز به عنوان روز ملی دختران فرصتی است ارزشمند برای شناخت بهتر شخصیت این بانوی ارجمند و جایگاه معنوی ایشان در جهت رواج ابعاد وجودی آن حضرت در میان دختران و بانوان جامعه اسلامی تا با  الگو برداری از آن شخصیت بزرگوار بهترین راه دستیابی دختران امروز و مادران فردای ایران اسلامی به زندگی سالم، موفقیت، سعادتمندی و بهروزی باشد .

 دکتر احسانی معاون آموزشی ،پژوهشی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی مراغه در جلسه ای که به مناسبت گرامیداشت روز دختر با همکاری بسیج دانشجویی در دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد ضمن تقدیر و تشکر از حضور میهمانان ولادت حضرت معصومه (س)و دهه کرامت را تبریک گفت.
وی با اشاره به توجه ویژه بنیانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری به عنصر زن و دختر گفت: می‌دانیم عنصر زن و دختر در طول تاریخ تاثیرگذاری ویژه‌ای داشتند و رهبران جمهوری اسلامی نیز توجه ویژه‌ای نسبت به زن داشتند که نشان‌گر این موضوع است. در عین حال دشمن هم این عنصر تاثیرگذار را درک کرده است و تلاش می‌کند فرهنگ غنی اسلامی را زیر سوال ببرد و فرهنگ شیطانی غرب را ترویج کند لذا وظیفه داریم ظرفیت‌های خود را به میدان بیاوریم که در این میان ظرفیت حرم حضرت معصومه بی‌بدیل است زیرا حضرت معصومه دختر نمونه آل الله است و در حالی که ازدواج نکرده اما عفت خود را حفظ کرده است و یک دختر خانم فعال سیاسی اجتماعی بوده‌اند.

در ادامه دکتر ارجمند ریاست دانشکده علوم پزشکی مراغه ضمن تبریک روز دختر و ولادت حضرت معصومه (س)وگرامیداشت دهه کرامت این چنین عنوان کردند: وجود حرم مطهر امام رضا و حضرت معصومه در کشورمان نعمت بزرگی است که از برکات آن همیشه مردم بهره مند بوده و هستند.
اما موضوعی که الان کشور ما به عنوان یک چالش با آن روبه رو می‌باشد بحران جمعیت است که در صورت عدم عملکر و برنامه های مناسب در آینده ای نه چندان دور کشوردچار مشکلات در این مورد خواهد شد.
در پایان ایشان به همه دختران لزوم الگو قراردادن بانوانی چون حضرت فاطمه زهرا و حضرت معصومه را توصیه کردند.
در ادامه جلسه حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا فیضی زاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان آذربایجان شرقی ضمن تبریک روز دختر اضافه کرد و گفت: در زمان پیامبر اکرم (ص) عده ای افراد جاهل به جایگاه دختر بی حرمتی می‌کردند که در آن روزگاران زنده به گور کردن دختران نوعی افتخار محسوب می‌شد .در همین زمان پیامبر اسلام در بالابردن مقام ومنزلت دختران تلاش های بسیار با ارزشی کردند از جمله اینکه همواره به دختر خود محبت کرده و به دستان دخترش بوسه میزد و اینگونه نقش و جایگاه دختر در آن زمان پررنگ و بالاتر شد.با این اوصاف این فرهنگ در جامعه اسلامی نهادینه شد که دختر میتواند نقش های مهم، تعیین کننده و الگو مدار در هر عصر و زمانی داشته باشد.
وی خاطر نشان کرد: امروزه نیز دشمن همواره در صدد این است که این الگو های دینی را از دسترس جوانان امروزی دور کرده و الگو های غربی را جایگزین کند که این امر نیازمند بصیرت جوانان است که دچار گمراهی در این راه نشنوند.که جایگاه و نقش دختران وزنان در جامعه امروزی نیز نیازمند جهاد تبیین می‌باشد.

شایان ذکر است در مراسم گرامیداشت دهه کرامت برنامه‌های متنوعی همچون برگزاری مسابقه بین دختران ، تقدیر از مقام آوران قرآن و عترت ، مدیحه سرایی توسط گروه هنری مشکات در معاونت آموزشی ،پژوهشی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد.

 
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 2 خرداد 1402
  • ساعت 10
  • توسط روابط عمومی معاونت اموزشی
  • تعداد بازدید 21
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh