تاریخ : يکشنبه 14 خرداد 1402
کد 1781

به مناسبت سالگرد رحلت رهبر کبیر انقلاب؛

مراسم گرامیداشت سالگرد رحلت جانگداز رهبر کبیر انقلاب، امام خمینی رحمت الله علیه

مراسم گرامیداشت سالگرد رحلت جانگداز رهبر کبیر انقلاب، امام خمینی رحمت الله علیه با حضوراعضای هیات رئیسه، اساتید و کارکنان دانشکده علوم پزشکی مراغه در امامزاده سید ابراهیم چکان برگزار شد.
به گزارش مفدا مراغه، مراسم گرامیداشت سالگرد رحلت امام خمینی رحمت الله علیه با حضور رئیس دانشکده، اعضای هیات رئیسه، اساتید و کارکنان دانشکده علوم پزشکی مراغه و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین برزگر، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان مراغه در امامزاده سید ابراهیم چکان برگزار شد.

ایشان در ابتدا به تبین ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) و ویژگی بارز انقلاب اسلامی ایران پرداخت و گفت : شخصیت امام تا حد بسیار زیادی به اهمیت و عظمت آرمانهای او مربوط می شد. او با همت بلندی که داشت، هدفهای بسیار عظیمی را انتخاب می کرد. تصور این هدفها، برای آدمهای معمولی دشوار بود و می پنداشتند آن هدفهای والا، دست‏ نیافتنی هستند؛ لیکن همت بلند و ایمان و توکل و خستگی ناپذیری و استعدادهای فراوان و تواناییهای اعجاب‏ انگیزی که در وجود این مرد بزرگ نهفته بود به کار می افتاد و در سمت هدفهای مورد نظرش پیش میرفت و ناگهان همه می دیدند که آن هدفها محقق شده‏ اند.

وی با بیان اینکه شناخت امام زمان بنای شناخت دین و راه رستگاری است، گفت: به استناد منابع دینی، هرکس امام زمان خود را نشناسد و بمیرد به مرگ جاهلیت مرده است و هدف از این جمله آشنایی و شناخت نیست، بلکه منظور از شناخت امام زمان شناخت ابعاد کامل مکتب فکری و عقیدتی و پایبندی به آن است.

مراسم گرامیداشت سالگرد رحلت جانگداز رهبر کبیر انقلاب، امام خمینی رحمت الله علیه



وی در ادامه افزود : در دوره ای که دنیا درگیر جاهلیت مدرن بود، امام خمینی (ره) با قیام خود خط بطلانی بر این مسئله کشیده و باعث بیداری و آگاهی جامعه گردید.

ایشان در ادامه با اشاره به حدیث قدسی از امام رضا علیه السلام افزود: هرگاه ما در روزهای سخت اجتماع که امکان تشخیص حق و ناحق را نداشتیم بهترین گزینه این است که به ولایت و ائمه رو بیاوریم. اگر انسان ولایت را به صورت ظاهری قبول کند در روزهای سخت شروع به نقد ولایت میکند اما اگر به صورت قلبی این باور را بپذیرد هیچگاه دچار اشتباه و گمراهی نخواهد شد.

ایشان افزود: بعضی از کارها در دین قابل جبران هستند مثل نماز که اگر قضا شد میتوان قضای آنرا به جای آورد اما ولایت از جمله مواردی که قابل جبران نیست و نباید نسبت به آن کوتاهی کرد.

مراسم گرامیداشت سالگرد رحلت جانگداز رهبر کبیر انقلاب، امام خمینی رحمت الله علیه


ایشان در پایان خاطر نشان کرد و گفت: دشمن همواره سعی دارد نشان دهد که سیاست از دیانت جدا میباشد درحالی که این باور اشتباهی است.
اگر امروزه ولایت و رهبری پشتیبان نداشته باشد مثل دوران حضرت علی (ع)،ولی‌امر مسلمین مجبور به کناره گیری می شود زیرا تنها با پشتیبانی می توان از پس نقشه های دشمنان برآمد. تا زمانی که ایمان و اراده مان را از دست ندهیم در مقابل دشمنان سربلند و عزتمند خواهیم بود.

گقتنی است در پایان این مراسم نیز، میهمانان و شرکت کنندگان در برنامه با حضور بر سر مزار همکار فقید دانشکده علوم پزشکی مراغه مرحوم رضی داداشی که بنیانگذار مراسم گرامیداشت ارتحال امام (ره) در امام زاده سید ابراهیم چکان از سالهای گذشته بود، به نثار فاتحه پرداخته و یاد و نام وی را زنده نگهداشتند.


 
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 14 خرداد 1402
  • ساعت 09
  • توسط روابط عمومی معاونت اموزشی
  • تعداد بازدید 28
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh