تاریخ : سه شنبه 30 آبان 1402
کد 1892

به مناسبت گرامیداشت ولادت حضرت زینب ؛

همزمان با ولادت حضرت زینب کبری(س)، گرامیداشت روز پرستار در دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت : مقام پرستاری آنقدر با ارزش و قابل تقدیر است که همه روز را می توانیم روز پرستار بدانیم لذا این شغل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
به گزارش مفدا مراغه ، دکتر ارجمند رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه ضمن عرض تبریک ولادت با سعادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار گفت:  مجاهدت‌های جامعه پرستاری به‌یژه در دوران کرونا، فراموش ناشدنی است، و این روزها شاهد هستیم که پرستاران و پزشکان در غزه زیر بمباران شدید رژیم صهیونیستی جان خود را از دست می‌دهند.




دکتر ارجمند به این نکته اشاره کرد و گفت : طبق آمار‌های موجود، در کشور با کمبود پرستار مواجه هستیم و وقتی نیاز به پرستار زیاد باشد فشار کاری سایر پرستاران نیز زیادتر خواهد بود. در دوران شیوع کرونا نیز شاهد ایثار و تلاش‌های شبانه‌روزی و به دور از خانواده پرستاران بودیم از شما دانشجویان رشته پرستاری انتظار دارم از دوران تحصیل خود به خوبی سود ببرید و از آموزش‌های استادان خود حداکثر استفاده را به عمل‌آورید تا بعد از پایان تحصیل پرستاران حاذق و موفقی باشید.

ایشان افزود : ردای مقدس پرستاری زیبنده و لایق کسانی است که پیرو بانوی اسوه صبر، بردباری و استقامتند و در بدترین شرایط حاضر به اهدای جان و مال خود برای کمک به همنوعان خود هستند.
وی در پایان افزود: بدون شک مشکلاتی همیشه در پیش روی شما سفید پوشان عرصه عشق و مهربانی قرار دارد؛ اما با وجود این مشکلات هرگز خم به ابرو نمی‌آورید و همچنان در مسیر خدمت و ارادات به همنوعان خویش پیش‌قدم و جلودار هستید.

در ادامه دکتر احسانی معاون آموزشی ،پژوهشی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: پرستاران نماد صبر و استقامت‌اند که عشق، ایمان و ازخودگذشتگی در وجود آنان متجلی و جاری است. این دستان معجزه‌گر پرستاران بوده  که مکمل کار پزشکان می‌شود، دستانی که درد و زخم بیماران را التیام می‌بخشد، امید به زندگی را به سالمندان و دردمندان بازمی‌گرداند و این جز عشق، از خودگذشتی و ایثارمعنای دیگری ندارد.


ایشان افزود : رشته پرستاری در دانشکده علوم پزشکی مراغه قدمت چندین ساله دارد و این باعث شده است گروه رشته پرستاری نسبت به سایر رشته‌های موجود در دانشکده گستردگی خوبی داشته باشد .

وی خاطر نشان کرد : با پیگیری‌های مجدانه مسئولان دانشگاه توانستیم در سال گذشته ارشد پرستاری را به رشته های تحصیلات تکمیلی موجود در دانشکده اضافه نماییم . امید است با همت و تلاش‌های انجام گرفته بتوانیم شاهد رشد و شکوفایی دانشکده علوم پزشکی مراغه در حوزه سلامت باشیم.






 
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 30 آبان 1402
  • ساعت 10
  • توسط روابط عمومی معاونت اموزشی
  • تعداد بازدید 17
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh