تاریخ : شنبه 18 آذر 1402
کد 1906

حضور ارزیابان اعتباربخشی پزشکی عمومی‌ وزارت بهداشت در دانشکده علوم پزشکی مراغه

ارزیابان بیرونی اعتباربخشی دوره پزشکی عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای اجرای دور اول اعتباربخشی دانشکده پزشکی مراغه مستندات موجود را بررسی نمودند.

نشست آغازین ارزیابی دو روزه با حضور رئیس دانشکده، اعضای هیات رئیسه، مسئولین شهرستانی ، اعضای هیات علمی و... در ستاد مرکزی دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر الهوردی ارجمند ریاست دانشکده علوم پزشکی مراغه با تقدیر از حضور تیم ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت : نتایج بررسی و ارزیابی ها از سوی تیم اعتباربخشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که به صورت دقیق و علمی در مجموعه دانشکده علوم پزشکی مراغه انجام خواهد شد و به ارتقا و پیشرفت علمی دانشکده علوم پزشکی مراغه تلاش خواهیم کرد.
ایشان با تاکید بر اینکه اساتید و اعضای هیات علمی سرمایه های دانشکده علوم پزشکی مراغه هستند، افزود: به برکت وجود این اساتید، آموزش پزشکی در مراغه متفاوت است؛ زیرا موضوع پیشرفت دانشکده ، دغدغه اصلی اساتید دانشکده علوم پزشکی مراغه است و توفیقات به دست آمده نیز حاصل تلاش و همت همین اساتید است که با همدلی و یکدلی به آموزش نسل جوان کشور مشغول هستند.
رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه بیان کرد: تمام ارکان دانشکده علوم پزشکی مراغه اعضای یک خانواده هستند و برای اعتلای سلامت در استان و کشور تلاش می کنند.

حضور ارزیابان اعتباربخشی پزشکی عمومی‌ وزارت بهداشت در دانشکده علوم پزشکی مراغه

دکتر احسانی معاون آموزشی ،پژوهشی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی مراغه در ادامه جلسه مهمترین ماموریت دانشکده علوم پزشکی مراغه ارائه خدمات آموزشی از بدو ورود دانشجویان پزشکی عنوان کرد و اظهار داشت: مهمترین رکن برنامه آموزش پزشکی عمومی تربیت دانشجویانی است که بتوانند در آینده پاسخگوی نیازهای نظام سلامت باشند و هدف غایی ما حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و تربیت نخبگان توانمند و پژوهشگر است.
ایشان افزود : حوزه های یک تا هشت را از موارد مهمی برشمرد و گفت : در برنامه اعتباربخشی پزشکی عمومی در دانشکده طی این دو روز دانشکده علوم پزکی مراغه از لحاظ ۸ حوزه مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت. این حوزه ها به ترتیب شامل رسالت و اهداف برنامه، برنامه آموزشی، ارزیابی دانشجو، حوزه دانشجویان، حوزه هیات علمی، منابع آموزشی، ارزشیابی دوره و مدیریت عالی و اجرایی است.
وی در پایان از تمامی مسئولین حوزه‌ها و افرادی که در جمع آوری مستندات حوزه ها درگیر بودند تشکر کرد و گفت : هدف اصلی خانواده علوم پزشکی مراغه تربیت دانشجویان با درجه علمی بالاتر است زیرا رشته‌های پزشکی برای هر جامعه‌ای به‌خاطر نقش مستقیمی که در تامین سلامت و بهداشت حیات افراد آن ایفا می‌کنند، اهمیت دوچندانی نسبت به بسیاری از امور دارند و بنا بر همین قاعده است که رشته پزشکی از قداست خاصی برخوردار است و ریشه‌ عمیقی نیز در تاریخ بشریت دارد.

حضور ارزیابان اعتباربخشی پزشکی عمومی‌ وزارت بهداشت در دانشکده علوم پزشکی مراغه

در ادامه جلسه دکتر عزیزی معاون سیاسی و امنیتی فرماندار که به نمایندگی از فرماندار شهرستان مراغه در این جلسه حضور داشت ، ضمن عرض خیر مقدم خدمت ارزیابان اعتبار بخشی رشته پزشکی عمومی و عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه گفت : از کلیه دستندرکاران که در جهت راه اندازی رشته پزشکی عمومی در دانشکده علوم پزشکی مراغه تلاش کرده‌اند کمال تشکر را دارم .
حجت الاسلام حمید محمدی راد امام جمعه موقت مراغه گفت : دانشکده علوم پزشکی مراغه ۳۱ سال قدمت دارد و وقت بلوغ ان رسیده است و تبدیل نشدن این دانشکده پرقدمت به دانشگاه به نوعی ناعدالتی میباشد، دانشکده مراغه باید تبدیل به دانشگاهی شود که دین و جسم مردم را تقویت کند که انشالله به برکت قدم های شما عزیزان در چند ماه آینده این اتفاق میمون خواهد افتاد. ایشان ضمن تشکر از دکتر ارجمند از سایر افرادی که در این امر خطیر یاریگر هستند تشکر کرد.

حضور ارزیابان اعتباربخشی پزشکی عمومی‌ وزارت بهداشت در دانشکده علوم پزشکی مراغه

دکتر کسایان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن ابراز خوشحالی بابت حضور در این جمع به چهار استاندارد مورد نیاز برای تبدیل شدن دانشکده علوم پزشکی مراغه به دانشگاه اشاره کرد و افزود : دانشکده علوم پزشکی مراغه این ۴ استاندارد را با همکاری مردم به دست خواهد آورد.

حضور ارزیابان اعتباربخشی پزشکی عمومی‌ وزارت بهداشت در دانشکده علوم پزشکی مراغه

دکتر گلستانی سرپرست تیم ارزیاب بیرونی دبیرخانه شورای آموزش پزشکی کشور نیز در این نشست با اشاره به ارزیابی دانشکده‌ها و دانشگاه های علوم پزشکی کشور از سوی دبیرخانه شورای آموزش پزشکی کشور گفت: این فرآیند از چند سال پیش آغاز شده و کمیته اعتبار بخشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اساس وضعیت هر دانشکده پزشکی، رای صادر خواهد کرد و فاصله زمانی بین بازدیدها، بر اساس رای این کمیته مشخص می شود.
ایشان ضمن عرض خیر مقدم از مسئولین بخاطر پیگیری های مداوم کمال تشکر را کردند و افزود : دبیرخانه مسئولیت نظارت بر اجرای دوره پزشکی را دارد و به ۴ اصل ارزیابی رشته پزشکی اشاره کردند اصل اول کوریکولوم، اصل دوم استاندارد های دولت، اصل سوم و مهم توانمندی دانش اموختگان می‌باشد و اصل چهارم استاندارد های اموزشی است که مراغه دارای پتانسیل های زیادی نسبت به این ۴ اصل میباشد.
دکتر گلستانی برنامه روز نخست این اعتباربخشی را بررسی مستندات عنوان کرد و افزود: روز دوم به بازدیدهای میدانی از بیمارستان ها، دانشکده پزشکی، آزمایشگاه و حوزه های مرتبط با آموزش مانند خوابگاه، سلف سرویس و امکانات ورزشی اختصاص خواهید داشت؛ همچنین در روز دوم نشستی با حضور اعضای هیات علمی و دانشجویان برگزار خواهد شد و با استفاده از نقطه نظرات آنها بررسی را دقیق تر انجام خواهیم داد.

حضور ارزیابان اعتباربخشی پزشکی عمومی‌ وزارت بهداشت در دانشکده علوم پزشکی مراغه

در پایان روز اول اعتباربخشی پس از معرفی اعضای حاضر در جلسه دکتر مقدس کیا مدیر آموزش و تحقیقات دانشکده علوم پزشکی مراغه ،گزارشی از مجموع اقدامات صورت گرفته از زمان راه اندازی رشته از سال قبل را بیان نمودند.
در روز دوم ارزیابی اعتباربخشی، ارزیابان به همراه اساتید و مسئولین حوزه ها از امکانات آموزشی در گروه‌های آموزشی پایه و همچنین امکانات رفاهی دانشجویان در دانشکده و بیمارستان بازدید نمودند.
در نشست پایانی که با حضور رئیس دانشکده و اعضای هیات رئیسه ، اعضای هیات علمی و مسئولین حوزه‌ها برگزار شد، ارزیابان بیرونی، نقطه نظرات خود را از بررسی مستندات و بازدیدها مطرح نمودند و پیشنهاداتی را جهت ارتقاء کیفیت آموزش ارایه دادند.

حضور ارزیابان اعتباربخشی پزشکی عمومی‌ وزارت بهداشت در دانشکده علوم پزشکی مراغه

حضور ارزیابان اعتباربخشی پزشکی عمومی‌ وزارت بهداشت در دانشکده علوم پزشکی مراغه
 



  • نوشته شده
  • در شنبه 18 آذر 1402
  • ساعت 13
  • توسط روابط عمومی معاونت اموزشی
  • تعداد بازدید 122
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh