تاریخ : پنجشنبه 12 بهمن 1402
کد 1936

با حضور مشاور معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت؛

مقوله ازدواج و جوانی جمعیت باید در کشور جدی گرفته شود زیرا بحران پیری جمعیت یکی از مهم‌ترین معضلات در حال حاضر کشور محسوب می‌شود

نشست مشترک حجت الاسلام و المسلمین دکتر هاشمی، مشاور معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اساتید و اعضای هیات علمی گروه معارف دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد.
به گزارش مفدا مراغه ، در ابتدای جلسه دکتر ابراهیم علی افسری، معاون آموزشی ، پژوهشی ودانشجویی دانشکده علوم پزشکی مراغه ضمن خیر مقدم به میهمانان گفت: هدف از تشکیل این جلسه این است که دروس معارف اسلامی چون با نظام اعتقادی و نظام باورهای جوان ما سر و کار دارند بسیار پر اهمیت بوده و اساتید آن نقش مهمی در دانشگاه دارند. امیدواریم با حضور میهمانان گرامی و اعضای محترم هیات علمی گروه معارف ، شاهد راه گشایی های موثری در باب روش های نوین تدریس دروس گروه معارف و متعاقباً اثر بخشی هر چه بیشتر آن در بین دانشجویان باشیم .



در ادامه جلسه حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا اصلانی عضو هیات علمی گروه معارف ضمن عرض خیر به مقدم به میهمانان، به اهمیت ایجاد تغییر و تحول بنیادین در رابطه به شیوه تدریس دروس گروه معارف اشاره کرده و فرمودند : این یک دغدغه و یک نیاز اساسی است و بر این اساس از هر بحث مرتبط با این موضوع استقبال خواهیم کرد تا بتوانیم به این آرمان و هدف که دروس معارف از هر درس دیگری اثر بخشی بیشتری داشته باشد دست یابیم . ایشان در ادامه صحبت هایش در راستای اهمیت دروس معارف به سخنی از کتاب اساس نامه طرح تمدن ساز مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در راستای اهمیت اخلاق و معنویت به موازات رشد علمی اشاره نموده و فرمودند : این دروس برای کل بشریت لازم هستند و باید بتوانیم کاری کنیم تا با افزایش تاثیر گذاری این دروس بر دانشجویان همراه با ترقی های علمی ، باعث رشد علم و اخلاق توأماً در جامعه شویم.



حجت الاسلام و المسلمین دکتر هاشمی مشاور معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ،ضمن ابراز خوشحالی از فرصت پیش آمده گفت: یکی از تکالیف سنگین در حال حاضر ما ، که در زیر سایه پرچم جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنیم بحث معرفت و تربیت نسل پیش روی ما است که مسئله ای بسیار مهم و قابل توجه به شمار می آید.
ایشان ضمن اشاره بر اینکه شکاف های نسلی و تفاوت های نسل قبل با نسل حاضر و نسل آینده با سرعت فزاینده ای در حال رخ دادن است ادامه داد:لازم است در شیوه ی تبلیغ و تبیین،با نسل جدید همراهی کرده و بیان ما با برداشت نسل جدید همسو و یکی باشد. باید بر اساس مخاطبمان رفتار کنیم که همین مسئله باعث می‌شود مدیریت ارائه و محتوا دست ما نبوده و مخاطب تعیین کننده ی آن باشد.


ایشان همچنین با تاکید بر مهم و ضروری بودن یادگیری و تدریس دروس معارف در دانشگاه ها بیان داشت:در بحث دروس معارف،باتوجه به اینکه این دروس جنبه ی عمومی معرفی دارند،در دانشگاه به حاشیه رانده می‌شوند و همین  باعث می‌شود نگاه دانشجو به دروس نگاه درجه دو باشد.
ایشان همچنین ضمن اشاره به تاکید رهبری بر مسئله آموزش معارف به شیوه های نوین و مورد پذیرش دانشجویان ادامه داد:شیوه های سنتی تدریس امروزه لزوما اثر بخش نخواهد بود.همانطور که مقام معظم رهبری می‌فرمایند محیط دانشگاه تنوع طلب است و هرگز کلیشه هارا پذیرا نیست،ما نیز باید به زبان روز و مطالب یقینی و گزینشی شده را با زبان مورد پسند دانشجو بیان کرده و از روش های نوین آموزشی استفاده کنیم.
حجت الاسلام دکتر هاشمی،در این نشست،طرح های راهبردی ابلاغی وزارت را جهت تاثیر گذاری هرچه بیشتر واحد های دروس معارف برای اساتید و اعضای هیئت علمی در قالب پاور پوینت ارائه دادند.
همچنین در این نشست حجت الاسلام و المسلمین دکتر هاشمی با تاکید بر قانون جوانی جمعیت گفت: مقوله ازدواج و جوانی جمعیت باید در کشور جدی گرفته شود زیرا بحران پیری جمعیت یکی از مهم‌ترین معضلات در حال حاضر  کشور محسوب می‌شود. در پایان جلسه پرسش و پاسخ و همفکری  بین اعضای هیات علمی و حجت الاسلام دکتر هاشمی انجام شد و اساتید به معرفی و بیان دیدگاه های خود پرداختند.



 
  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 12 بهمن 1402
  • ساعت 11
  • توسط روابط عمومی معاونت اموزشی
  • تعداد بازدید 90
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh