تاریخ : چهارشنبه 9 خرداد 1403
کد 1968

افتتاح ۲ طرح حوزه سلامت مراغه با حضور معاون وزیر بهداشت

۲ طرح حوزه سلامت مراغه شامل سالن‌های تشریح و مولاژ دانشکده پزشکی و مرکز جامع سلامت جانبازان این شهرستان با حضور معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره‌برداری رسید.
به گزارش مفدا مراغه ، با حضور معاون وزیر بهداشت ۲ طرح عمرانی دانشکده علوم پزشکی مراغه افتتاح شد.درسفر یک روزه دکتر ابوالفضل باقری فرد سالن تشریح دانشکده علوم پزشکی و ساختمان مرکز سلامت جانبازان در مراغه افتتاح شد.برای این دو طرح در مجموع ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.سالن تشریح و مولاژ دانشکده علوم پزشکی مراغه با زیر بنای ۳۵۰ متر مربع و مرکز جامعه سلامت جانبازان مراغه‌ نیز با متراژ ۴ هزار و ۳۰۰ متر مربع احداًث شده است.
 
همچنین ساختمان آموزشی بیمارستان سینا با حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی و بخش الحاقی این بیمارستان با ۷۰ تخت که طی یکی ۲ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و بیمارستان خیرساز و در حال احداث بیماران سرطانی مراغه هم به عنوان بخش دیگری از زیرساخت‌های آموزشی و درمانی این شهرستان نیز مورد بازدید معاون وزیر بهداشت و هیئت همراهش قرار گرفت.



 
ابوالفضل باقری‌وند در ادامه از تحصیل ۱۰ هزار دانشجوی خارجی در مراکز آموزش پزشکی کشور خبر داد و اظهار کرد: بیشتر دانشجویان بین‌المللی و خارجی در رشته پزشکی تحصیل می‌کنند. وی افزود: بحث بین المللی بحث کوچکی در آموزش نیست و خوشبختانه کیفیت آموزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی مورد افتخار ما است. باقری‌وند با اشاره به اینکه پیشرفت‌های پزشکی امروز یکی از دستاوردهای انقلاب است که حاصل تلاش بسیاری از پزشکان و اساتید است، ادامه داد: بین المللی سازی صرفا به معنای گرفتن دانشجوی خارجی نیست و خیلی فراتر از این تصور است.دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: اعتقاد بر این است که برای ورود به حوزه بین الملل باید آموزش ما نیز مطابق با استانداردهای جهانی باشد تا با دیپلماسی علمی با کشورهای دنیا بحث و تبادل نظر کنیم.معاون آموزش وزیر بهداشت و درمان همچنین اضافه کرد: مراکز آموزشی علوم پزشکی و پیرا پزشکی امکانات و زیرساخت‌های خوبی برای آموزش دارند.وی در ادامه گفت: زیرساخت‌های لازم برای ارتقای دانشکده علوم پزشکی مراغه فراهم است.باقری افزود: دانشکده مراغه از نظر نیروی انسانی وجود سه بیمارستان آموزشی و درمانی زمینه توسعه را دارد.




معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هیئت همراهش در بدو ورود به مراغه نیز در مزار شهید «مالک رحمتی» در گلشن زهرا(س) مراغه و مزار شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس حضور یافت و به این شهدا ادای احترام کرد.


  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 9 خرداد 1403
  • ساعت 11
  • توسط روابط عمومی معاونت اموزشی
  • تعداد بازدید 37
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh