تاریخ : چهارشنبه 12 خرداد 1395
کد 221

جلسه سخنرانی با محوریت "امام، جهاد علمی و اقتصاد مقاومتی" برگزار شد

به مناسبت فرا رسیدن سالگرد ارتحال بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران، و در راستای گرامیداشت این ایام، مراسم سخنرانی با محوریت "امام، جهاد علمی و اقتصاد مقاومتی" و با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین اصلانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی، پژوهشی و دانشجویی، در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین اصلانی به تشریح جایگاه والای امام خمینی (ره) پرداختند و در ادامه ضرورت جهاد علمی و عمل به اقتصاد مقاومتی، به عنوان ارکان حائز اهمیت در پیشرفت کشور را مورد بررسی قرار دادند. ایشان در آغاز سخنرانی به نقل خاطره ای از شهید صیاد شیرازی در خصوص مقید بودن امام (ره) به نماز اول وقت و متعاقبا ترغیب شدن ایشان به قرائت نماز اول وقت پرداختند و در ادامه حدیثی از حضرت علی (ع) در مورد ارزش علم روایت کردند و افزودند: امیر مؤمنان می فرمایند، "العلم سلطان" و این بدین معناست که علم اندوزی و کسب علم بر تمامی امور برتری دارد و جامعه ای که بر این امر تمرکز داشته باشد، قطعا جامعه ای پیشرفته و با منزلت خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین اصلانی، در بخش پایانی سخنان خود به نقش بسزای اقتصاد مقاومتی در این برهه حساس تاکید کردند و گفتند: سخنان مقام معظم رهبری در این خصوص باید فصل الخطاب قرار گیرند و همه ما باید به این مهم اهتمام بورزیم. ایشان خاطر نشان کرد، یکی از موارد قابل توجه در این راستا اصلاح الگوی مصرف است و اولین قدم اصلاح را باید از خودمان شروع کنیم و مسئولین نیز می توانند با برگزاری جلسات و کارگاههای آموزشی در این زمینه در تحقق اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سهیم باشند.