تاریخ : پنجشنبه 31 تير 1395
کد 256

کارگاه آموزشی سامانه ارزیابی تحول و نوآوری آموزشی ( آتنا ) برای اعضای دبیرخانه بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی، پژوهشی و دانشجویی، کارگاه سامانه ارزیابی تحول و نوآوری آموزشی ( آتنا ) برای اعضای دبیرخانه بسته های تحول و نوآوری در آموزش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی، پژوهشی و دانشجویی، کارگاه سامانه ارزیابی تحول و نوآوری آموزشی ( آتنا ) برای اعضای دبیرخانه بسته های تحول و نوآوری در آموزش برگزار شد.

گفتنی است، بسته های تحول و نوآوری در آموزش پزشکی، در راستای گام چهارم طرح تحول نظام سلامت که از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش به دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ گردیده، در قالب 11 بسته تحولی و یک برنامه پایش تدوین گردیده است که در مجموع 46 محور مختلف را برای طراحی ، پیاده سازی و رصد برنامه تحول در آموزش علوم پزشکی در بر می گیرد.

پيام وزير محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در خصوص بسته ها:

آموزش پزشكي در كشور در طي دهه هاي پس از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي، دستاوردهاي شگرفي را براي نظام سلامت كشور به ارمغان آورده است، خصوصاً پس از ادغام آموزش و پژوهش علوم پزشكي در نظام ارایه خدمات، تربيت نيروي انساني بخش سلامت با سرعت قابل توجهي انجام گرديد، تا آنجا كه امروزه شاهديم كه كليه خدمات سلامت اعم از پيچيده ترين اقدامات تشخيصي و درماني به دست متخصصان ايراني ارایه شده و بيماران با اطمينان خاطر در مراكز درماني داخل كشور مراحل درمان خويش را سپري مي كنند.

اما تغييرات اساسي در چهره بيماري هاي كشور خصوصاً افزايش ميزان بار بيماري هاي غيرواگير، ظهور فناوري هاي نوين و پيشرفته تشخيصي و درماني، تغييرات در هرم جمعيتي كشور و ... بازنگري در روند تربيت نيروي انساني بخش سلامت را در راستاي تحقق آموزش پاسخگو بيش از پيش ضروري مي سازد.

تحول در نظام آموزش علوم پزشكي با تاكيد بر اولويت هاي كشور به عنوان گام چهارم طرح تحول نظام سلامت مطرح و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي خود را به تحقق اثربخش آن متعهد مي داند، خوشبختانه حوزه معاونت آموزشي وزارت با هدايت جناب آقاي دكتر لاريجاني كه تجارب قابل تقديري در اين حيطه دارند، نقشه راه روشني را براي تحول در آموزش علوم پزشكي ترسيم و بر مبناي آن، بسته هاي تحول و نوآوري در آموزش علوم پزشكي را تدوين و ان شاء الله به اجرا خواهند رساند، توجه به نيازهاي مهم كشور در عرصه سلامت، تاكيد بر اعتلاي جايگاه دانشگاه ها و ورود به عرصه دانشگاه هاي هزاره سوم، تحقق آموزش پاسخگو و عدالت محور، بهره مندي از فناوري هاي نوين و توجه به نهادينه سازي اخلاق حرفه اي از ويژگي هاي برجسته اي است كه اين سند را بسيار كاربردي، اثرگذار و ارزشمند مي گرداند.

ضمن تشكر از كليه همكاران و دست اندركاران تدوين بسته هاي تحول و نوآوري در آموزش علوم پزشكي، اميدارم كليه مديران، اعضاي هيأت علمي و كاركنان محترم ستاد و دانشگاه هاي علوم پزشكي نسبت به تحقق كامل اين بسته ها متعهد بوده ودر مسير نيل به اهداف آن از هيچ تلاشي فروگذار نكنند.

توفيق همگان را در راه اعتلاي نظام سلامت جمهوري اسلامي ايران از خداوند متعال خواستارم.



  • ویرایش شده
  • در ***