تاریخ : پنجشنبه 20 آبان 1395
کد 376

نشست دوره ای معاونین آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی عضو کلان منطقه 2 کشور در دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی، پژوهشی و دانشجویی، نشست دوره ای معاونین آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی عضو کلان منطقه 2 آمایش سرزمینی سلامت کشور در دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی، پژوهشی و دانشجویی، نشست دوره ای معاونین آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی عضو کلان منطقه 2 آمایش سرزمینی سلامت کشور در دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد.
دکتر سعید اصلان آبادی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و قائم مقام سرپرست کلان منطقه 2 با تقدیر از دانشکده علوم پزشکی مراغه در خصوص میزبانی این نشست افزود: در اولین پایشی که اخیرا از سوی وزارت متبوع در خصوص بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی انجام گرفت کلان منطقه 2 مقام نخست را آورد و این مایه مباهات و خوشحالی است. وی خاطرنشان کرد، تعامل خوب و سازنده ای با وزارت در مورد بسته ها وجود دارد ولی در خصوص برخی موارد از جمله ماموریتهای مشترک هنوز موانعی وجود دارند که باید با همکاری و همفکری هم، این موارد را نیز رفع کنیم. دکتر اصلان آبادی در ادامه سخنان خود افزود: فعالیتهای خوبی در سطح دانشگاههای عضو کلان منطقه در خصوص بسته های تحول انجام می گیرد ولی مشکلی که در این زمینه وجود دارد نحوه مستند سازی و بارگذاری آن در سامانه مربوط به بسته هاست که به نظر می رسد همسو با حجم فعالیتهای انجام شده نیست و انتظار می رود این موضوع با حساسیت دنبال شود.
قائم مقام سرپرست کلان منطقه 2 در ادامه به درخواست دانشکده علوم پزشکی مراغه مبنی بر انتقال برخی رشته های گروه بهداشت به این دانشکده اشاره کرد و گفت: در این خصوص، امروز به همراه یک تیم کارشناسی، از امکانات و فضای آموزشی دانشکده علوم پزشکی مراغه بازدید کردیم و از نزدیک در جریان روند امور آموزشی قرار گرفتیم. وی افزود: در مدتی که دکتر جنتی ریاست دانشکده را بر عهده گرفته اند تغییرات قابل توجهی اتفاق افتاده است و باید این مساله را به فال نیک گرفت و امیدوارم واگذاری رشته ها پس از بررسی در کارگروههای تخصصی انجام شود.
گفتنی است در ادامه جلسه، مسئول دبیرخانه بسته های تحول کلان منطقه به ارائه گزارشی از پیگیری مصوبات قبلی پرداخت و همچنین دستور کار جلسه را به حضار اعلام کرد و متعاقب آن دکتر فرید اعلایی، معاون آموزشی، پژوهشی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی مراغه، گزارش خود از روند اجرای بسته ها را به حاضرین در جلسه ارائه کردند. از جمله موارد مهمی که وی اشاره کرد می توان به تدوین برنامه پنج ساله تاسیس و راه اندازی رشته های جدید در دانشکده علوم پزشکی مراغه، راه اندازی مرکز تحقیقات فراوری گیاهان دارویی، بازبینی و بازنگری کوریکولوم برخی رشته های تحصیلی، تهیه لاگ بوک برای رشته های پرستاری و اتاق عمل و انعکاس نتایج آن به دبیرخانه کلان منطقه و وزارت اشاره کرد.
نکته قابل توجه در این جلسه سخنان دکتر جنتی، در دفاع از جایگاه دانشکده علوم پزشکی مراغه به عنوان یک نهاد مستقل بود. ایشان در پاسخ به مطالب مطرح شده در خصوص اتخاذ تصمیمات کلان در دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: دانشکده علوم پزشکی مراغه نهادی مستقل است، ماموریتهای آن نیز باید مشخص و شفاف باشد و جلسات کلان منطقه بهترین محل برای حل این مسائل است. وی افزود: ما خواستار تصمیم گیری جدی در این مورد هستیم تا مسیر توسعه و رشد دانشکده را سرعت ببخشیم.
گفتنی است، کلان منطقه 2 آمایش سرزمینی سلامت کشور با حضور دانشگاههای علوم پزشکی تبریز به عنوان ستاد مرکزی، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و دانشکده علوم پزشکی مراغه در راستای تحقق اهداف متعالی بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی فعالیت می کند.