تاریخ : سه شنبه 7 دي 1395
کد 454

جشن شب شب یلدا در دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد

دانشجویان دانشکده علوم پزشکی مراغه، شب سرد آخرین روز پاییز را به حلاوتی شیرین و قابل وصف تبدیل کردند.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی، پژوهشی و دانشجویی، دانشجویان دانشکده علوم پزشکی مراغه، شب سرد آخرین روز پاییز را به حلاوتی شیرین و قابل وصف تبدیل کردند.

در این مراسم پرشور که در راستای ابلاغیه وزارت متبوع و با همکاری مدیریت دانشجویی فرهنگی و نهادهای فعال دانشجویی در سالن ولایت ستاد مرکزی دانشکده برگزار شد، این سنت پسندیده و اصیل فرهنگ ایرانی پاس داشته شد. 

گفتنی است دکتر محمد مشتری، مدیر عامل انجمن تاریخ پژوهان شهرستان مراغه و دکتر ناصر فرمانی از اساتید ادبیات دانشکده میهمانان ویژه این مراسم بودند.

جشن یلدایی دانشجویان با تفعلی بر اشعار حضرت حافظ توسط دکتر فرمانی آغاز شد و وی به شرح نکته هایی در این باب پرداخت و در ادامه نیز چند قطعه از اشعار شهریار ملک سخن، استاد شهریار را برای حضار قرائت کرد. در ادامه برنامه نیز دکتر مشتری در خصوص تاریخچه شب یلدا و فلسفه و چیستی این آئین فرهنگی باستانی سخن گفت.

گفتنی است در بخش پایانی مراسم نیز گروه موسیقی سنتی به روی صحنه رفته و قطعاتی از آثار فاخر موسیقی اصیل ایرانی را اجرا کردند و کلیپهایی که توسط دانشجویان نهادهای دانشجویی آماده شده بود پخش شد.

تزئین سالن آمفی تئاتر دانشکده نیز از نکته های قابل توجه در این مراسم بود، که با حال و هوای یلدایی همراه بود و مورد توجه حضار و میهمانان قرار گرفت.