تاریخ : دوشنبه 11 بهمن 1395
کد 482

آئین افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه اساتید در دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی، پژوهشی و دانشجویی، مراسم افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشکده علوم پزشکی مراغه با حضور نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان، رئیس دفاتر و مدیر هماهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان و سرپرست دانشکده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی، پژوهشی و دانشجویی، مراسم افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشکده علوم پزشکی مراغه با حضور نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان، رئیس دفاتر و مدیر هماهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان و سرپرست دانشکده برگزار شد.

دکتر علی جنتی، سرپرست دانشکده علوم پزشکی مراغه در آئین افتتاحیه این مراسم ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این دوره دانش افزایی برای اولین بار در دانشکده علوم پزشکی مراغه افزود: ما اساتید آنقدر سرگرم مباحث علمی هستیم که گاهی اوقات از مسائل فرهنگی و اخلاقی دور می مانیم. وی خاطر نشان کرد: برگزاری چنین دوره هایی قطعا مثمر ثمر بوده و می تواند تاثیر زیادی برارتقا‌‌‌ء‌ سطح دانش فرهنگی اساتید داشته باشد. دکتر جنتی با اشاره به نقش حساس و حیاتی اساتید دانشگاهی به عنوان الگوهای جامعه گفتند: لازم است تذکرات فرهنگی و اخلاقی به صورت مداوم به اساتید داده شود تا در کنار آموزش مباحث علمی به دانشجویان، آنها را از لحاظ اخلاقی و رفتاری نیز هدایت کنند.

در ادامه مراسم، آیت الله پورمحمدی، نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان با تاکید بر حضور در این چنین دوره های معرفتی با تیب نفس و تمرکز کامل گفتند: انتظاری که از اساتید وجود دارد این است که با جدیت و همت وارد این عرصه شوند. ایشان خطاب به اساتید حاضر در جلسه یادآور شدند: شما اساتید سنگربانان عرصه فرهنگ و دین هستید و مسئولیت بزرگ و حساسی را در قبال دانشجویان و جامعه دارید. آیت الله پورمحمدی در ادامه سخنان خود گفتند: افرادی که وارد فضا علمی و دانشگاهی می شوند سرمایه های گرانبهایی هستند که نباید به راحتی آنها را از دست داد و اساتید نیز در این راه باید با تاثیرگذاری همه جانبه ای که دارند در حفظ و هدایت این سرمایه ها کوشا باشند. این عضو خبرگان رهبری همچنین افزودند: اساتید باید در کنار مسائل علمی، اخلاق را در راس امور قرار دهند و این را به دانشجویان و در نهایت به جامعه انتقال دهند.

حجت الاسلام والمسلمین خدیوی، رئیس دفاتر هماهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان نیز در سخنانی با اشاره به تقارن دوره ضیافت اندیشه با ایام مبارک دهه فجر گفتند: انقلاب اسلامی ایران اتفاقی بزرگ در تایخ رقم زد به طوریکه کسی فکر نمیکرد از بطن دین و از جامعه ای مثل ایران چنین انقلابی به پا شود. ایشان افزود: همین مردم حدود چهار دهه است که پای این انقلاب ایستاده اند و به امید خدا تا ابد خواهند ایستاد. حجت الاسلام والمسلمین خدیوی همچنین با تاکید بر نقش دانشگاهها در انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کردند: نقش دانشگاهها در این حوزه نقشی ارزشمند و تاثیرگذار است و باید از خدمات آنها تقدیر کرد. ایشان گفتند: بعد از دوره مشروطه حوزه های علمیه برای مدتی به کما رفتند و رهبران مشروطه نیز به نحوی کنار گذاشته شدند اما این دانشگاه بود که به جریان سازی اندیشه امام راحل همت گماشت و پس از آن حوزه های علمیه نیز شروع به فعالیت کردند. رئیس دفاتر هماهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان افزود:  مدل دانشگاه امروزی برگرفته از مدل غربی است ولی می شود فرهنگی که در آن جریان دارد را بومی کرد و این اتفاق در ایران افتاد و برگزاری برنامه هایی مانند ضیافت اندیشه واین قبیل برنامه ها نمونه بارز این تغییرات است.       

گفتنی است، دوره دانش افزایی ضیافت اندیشه اساتید با محوریت «تاریخ و تمدن اسلامی سطح یک» و با تدریس دکتر محمد رجبی دوانی، اندیشمند، نویسنده و پژوهشگر برجسته کشوری برای اعضای هیات علمی دانشکده علوم پزشکی مراغه و موسسه اختر فیزیک از یازدهم تا چهاردهم بهمن ماه در سالن کنفرانس ستادمرکزی دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار خواهد شد.