تاریخ : سه شنبه 19 بهمن 1395
کد 496

برگزاری همایش بزرگ دهه فجر در دانشکده علوم پزشکی مراغه

همایش "رسالت نوجوانان و جوانان جهت آشنایی هرچه بهتر با دستاورد های انقلاب" با مشارکت دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی شهرستان مراغه در سالن ولایت ستاد مرکزی دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی، پژوهشی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی مراغه، همایش "رسالت نوجوانان و جوانان جهت آشنایی هرچه بهتر با دستاورد های انقلاب" با مشارکت دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی شهرستان مراغه در سالن ولایت ستاد مرکزی دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد.

در این مراسم که با حضور مسئولین و دانشجویان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی شهرستان برگزار شد، دکتر غلامرضا فرید اعلایی معاون آموزشی، پژوهشی و دانشجویی، ضمن تبریک ایام دهه فجر گفت: انقلاب ما با شعار استقلال و آزادی به پیروزی رسید و در طول این سی و هشت سال عدالت خواهی، حق طلبی و پایداری، باعث دوام و ثبات این انقلاب بوده است و با پشتیبانی و حمایت این مردم قدر شناس و فهیم این انقلاب مقدس به سر منزل مقصود خواهد رسید.

در ادامه مراسم، حجت الاسلام و المسلمین هاشمیان به عنوان سخنران همایش، در سه محور انسان، علم و حرکتهای انقلابی به سخنرانی پرداخت. وی با تاکید بر جایگاه رفیع انسان در عالم خلقت افزود: خداوند انسان را جانشین خود در زمین قرار داده است و این کرامت را در سرشت وی نهاده است که همواره خواهان پیشرفت در تمامی زمینه ها باشد. ایشان خاطر نشان کرد: انسان قابلیتهای زیادی دارد و هر روز در حال پیشرفت و ترقی است و از این رو خداوند انسان را خلیفة الله می نامد و او را دلیل خلقت زمین قرار داده است.  

مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد مراغه در بخش دیگری از سخنان خود افزود: امروزه در تمام دنیا لازمه انجام هر کاری علم است و هر انسانی باید دنبال علم باشد. هر فرد در ایام جوانی صاحب علم باشد، بایستی از علم خود جهت رفع نقاط ضعف خود تلاش کند. دانشجویان کشور نیز که در راه طلب علم می باشند بایستی از این علم جهت تکمیل و ترفیع شخصیت خود استفاده کنند.

حجت الاسلام و المسلمین هاشمیان در بخش پایانی سخنان خود، عناصر پیروزی انقلاب اسلامی ایران را برشمرد و یادآور شد: رهبری قاطعانه امام (ره) که با درایت خود جریان انقلاب را به خوبی مدیریت می کرد و همچنین همبستگی مردم ایران که بر این باور بودند که امام خمینی می تواند اسلام راستین را در جامعه پیاده کند باعث به ثمر نشستن انقلاب شکوهمند ایران اسلامی شد.

در بخش دیگری از مراسم، بهمن حسین نژاد، نایب رئیس شورای شهرستان مراغه به نقل خاطراتی از حال و هوای دوران انقلاب در مراغه، راهپیمایی ها، تظاهرات و شعارهایی که مردم در آن دوران سر می دادند پرداخت.

گفتنی است در بخش پایانی مراسم نیز به قید قرعه به 10 نفر از شرکت کنندگان در مراسم جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.