تاریخ : دوشنبه 9 اسفند 1395
کد 506

راه اندازی وب سایت علمی، فرهنگی و هنری توسط دانشجویان دانشکده علوم پزشکی مراغه

دانشجویان رشته علوم آزمایشگاهی به منظور اطلاع رسانی آخرین اخبار و رویدادهای حوزه علوم پزشکی، وب سایت علمی، فرهنگی و هنری مدوفیل را راه اندازی کردند.

به گزارش مفدا مراغه، به بهانه راه اندازی وب سایت علمی، فرهنگی و هنری مدوفیل توسط دانشجویان دانشکده علوم پزشکی مراغه و ثبت نام آنها در جشنواره تیتر 10 معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، با اعضای هیات موسس این وب سایت به گفتگو نشستیم که  متن کامل آن در ادامه آمده است.  

مفدا مراغه: ضمن تبریک راه اندازی وب سایت مدوفیل، لطفا بفرمائید ایده اولیه راه اندازی وب سایت از کجا آمده است؟

مهرداد رستمی (مدیر مسئول) : در ایران فقدان سایت خبری علمی که آخرین اخبار روز علوم پزشکی را در اختیار علاقمندان به این حوزه قرار دهد کاملا احساس می شود و این مسئله به عنوان دغدغه ای همیشه در ذهن بنده مطرح بوده است. آبان ماه امسال بود که ایده طراحی وب سایتی در این خصوص را با برخی از دوستان مطرح کردم و این موضوع باب فتحی شد برای راه اندازی وب سایت مدوفیل و طولی نکشید که با تشکیل تیمی از دوستان همکلاسی، وب سایت مدوفیل راه اندازی شد.

مفدا مراغه: وب سایت مدوفیل دقیقا چه اهدافی را دنبال می کند؟

این وب سایت، در ابتدا به منظور اطلاع رسانی آخرین اخبار علوم پزشکی و افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به مسائل مربوط به حوزه علوم پزشکی راه اندازی شد اما به مرور زمان و با شروع به کار وب سایت، بخشهای دیگری نیز از جمله بخشهای فرهنگی ، هنری، و دنیای فناوریهای جدید به آن اضافه شد. این وب سایت همچنین برای کمک به محققان و پژوهشگران، بخش بانک مقالات را نیز در خود جای داده است که موجب سهولت در کار محققان عزیز کشورمان خواهد شد و می تواند منبعی قابل اعتماد و معتبر برای دانشجویان نیز باشد.

 مفدا مراغه: مخاطب اصلی این وب سایت چه کسانی هستند؟

مدوفیل سایتی است که محدودیت سنی برای مخاطبان ندارد. چون ما تقریبا تمام حوزه ها اعم از هنر، خبر، فیلم و بازی های رایانه ای را پوشش میدهیم تمام افراد می توانند از امکانات تماما رایگان سایت ما بهره ببرند ولی مخاطب اصلی ما در حقیقت جوانان و بخصوص دانشجویان هستند.

مفدا مراغه : وب سایت مدوفیل چه بخشهایی را در بر می گیرد؟

آرین امین زاده (سردبیر) : سایت مدوفیل شامل بخش های گوناگونی از جمله بخش خبر که دربرگیرنده ی اخبار دانشگاهی (دانشگاههای علوم پزشکی)، اخبار دانشجویی، مصاحبه با نفرات برتر علمی، فرهنگی و افراد موفق است. بخش پزشکی و بیوتکنولوژی شامل دست آوردهای جدید در حیطه ی علوم پایه، علوم بالینی و بیوتک می باشد. یکی دیگر از بخش های وب سایت بخش فناوری است که جدیدترین اخبار مربوط به نرم افزار و دنیای بازیهای رایانه ای و الکترونیک را پوشش می دهد. همچنین این وب سایت تمامی کارگاه ها و همایش های کل کشور در حوزه ی علوم پزشکی (پایه و بالینی) را نیز اطلاع رسانی می کند. در بخش فناوری سعی می شود همایش های جهانی دنیای الکترونیک چون MWC, IFA, CES به صورت زنده پوشش داده شود. در بخش دانشجویی معرفی رشته های کارشناسی ارشد و دکترا (وزارت بهداشت) ، منابع امتحانی و معرفی دانشگاه ها، جزوات درسی، معرفی کتاب های درسی و غیر درسی گنجانده شده اند. در بخش فیلم و هنر، اخبار سینمای ایران و جهان و معرفی و نقد آنها پوشش داده می شود. علاوه بر این مطالب سایت مدوفیل دارای بخش های ایده بازار، ایده های جالب در زندگی روز مره و بخش های مقالات نیز می باشد.

مفدا مراغه: لطفا بفرمائید برنامه ای برای گسترش فعالیتهای وب سایت در آینده دارید یا خیر؟

رضا جعفر پور (مدیر اجرایی): مدوفیل سایتی است در جهت برآوردن کردن نیاز های دانشجویان در محیطی متنوع و سرگرم کننده جایی که ایده های نو و خلاقانه زمینه بروز و ظهور دارند. قطعا برنامه هایی برای آینده و گسترش حیطه فعالیتی وب سایت وجود دارد و برنامه ریزی هایی نیز در این زمینه انجام شده است و در آینده ای نزدیک قصد گسترش وب سایت و حتی همکاری با سایر منابع و پایگاه ها را داریم که در حال انجام مکاتبات لازم در این زمینه هستیم. در واقع هدف اصلی ما تبدیل مدوفیل به یک برند در سطح کشور است. برخی از اهداف ما نیز شامل موارد زیر است:

  پوشش اخبار، مطالب و جزوات جز به جز، تمامی رشته های دانشگاهی وزارت بهداشت

  برگزاری جشنواره دانشجویی اینترنتی درباره وبلاگ نویسی

  فروش اشتراک برای جزوات و مقالات

  برگزاری اولین استارت آپ ویکند با محوریت سلامت و پزشکی با همکاری دانشکده علوم پزشکی مراغه

مفدا مراغه: در پایان اگر صحبت خاصی دارید بفرمائید؟

مهرداد رستمی (مدیر مسئول) : وب سایت مدوفیل حاصل کار تیمی است. در این جا لازم می دانم از کلیه عزیزانی که در ساخت و راه اندازی این وب سایت با تیم موسس همکاری داشته و دارند کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم. از مسئولین محترم معاونت آموزشی، پژوهشی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی مراغه که در ایجاد بستر مناسب برای چنین فعالیتهایی همت داشته و دارند و اعضای هیات تحریریه که شامل آقایان: حامد باقری، علیرضا تاتی، مهدی قلیپور، میلاد رنجبر، مهران اسمعیلی و مهدی قادر زاده که کمک حال ما در بروز رسانی مطالب سایت بوده و هستند.