تاریخ : جمعه 20 اسفند 1395
کد 515

اولین جلسه مشترک کارگروه کنترل کیفی و امورآزمایشگاهی، خانه صنعت معدن و تجارت مراغه در دانشکده علوم پزشکی مراغه

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی، پژوهشی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی مراغه، جلسه مشترک کارگروه کنترل کیفی و امورآزمایشگاهی، خانه صنعت معدن و تجارت با دانشکده علوم پزشکی با هدف ارتقای کیفیت محصولات و آشنایی با محصولات دانش بنیان برگزار شد.
این جلسه که با حضور معاون آموزشی، پژوهشی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی مراغه دکتر فرید اعلایی، مسئول دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه و مسئول پیگیری شرکت‌های دانش بنیان دانشکده علوم پزشکی مراغه دکتر پور جعفر، مدیر و اعضای کارگروه تخصصی کنترل کیفی خانه صنعت، معدن و تجارت ، مسئولین اداره غذا و دارو، مسئول  دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه مراغه دکتر آوانس و در سالن اجلاس ستاد مرکزی دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد؛ در خصوص مشکلات تولید، کنترل کیفیت محصولات، آشنایی با محصولات دانش بنیان، راه کارهای کاهش هزینه مصرفی در جهت آزمایش و نمونه برداری بحث و گفت و گو شد.

دکترپور جعفر، مسئول دفتر ارتباط با صنعت دانشکده علوم پزشکی مراغه، در این جلسه به نقش اساسی مسئولان کنترل کیفی در امر تولید و بهبود کیفیت محصولات و نیاز به تدوین و تطابق استاندارد های محصولات با استاندارد‌های بین المللی اشاره و از استقبال بی‌نظیر، مسئولان کنترل فنی تشکر کرد .
وی در ادامه خاطر نشان کرد: با مشارکت کارخانجات و کارگاه‌های شهرستان و با همکاری دانشکده علوم پزشکی مراغه، می‌توان نسبت به احداث آزمایشگاهی مجهز اقدام کرد تا هزینه‌های مربوط به کنترل نمونه‌های کارخانجات کاهش یابد. دکتر پورجعفر در ادامه افزود: همکاری، همفکری و تشویق مسئولین فنی برای تولید محصولات نوآورانه و دانش بنیان در جهت برآورد نیازهای اهداف اقتصاد مقاوتی امری ضروری است.

دکتر آوانس، مسئول دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه سراسری مراغه، از آمادگی آزمایشگاه تخصصی دانشگاه مراغه و کمک به بالا بردن کیفیت و کاهش هزینه‌های آزمایشگاهی با همکاری دانشگاه‌ها خبر داد و از استقبال مسئولین کنترل کیفی تشکر کرد.

مهندس علیوند رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مراغه، ضمن تشکر از استقبال مسئولان کنترل کیفی، این جلسه را نویدبخش اتفاقات خوب در کارگروه کنترل کیفی و بالابردن سطح کیفی محصولات صنایع مراغه دانست.
وی در ادامه به رسالت خانه صنعت معدن و تجارت اشاره نموده و به لزوم افزایش توانانمندی‌های مسئولان کنترل کیفی و اهمیت آن در تولید، تاکید کرد.

مهندس تقوی، دبیر و مدیر اجرایی خانه صنعت معدن و تجارت مراغه، بر لزوم ایجاد کارگروه قوی مسئولان کنترل کیفی در خانه صنعت تاکید، و خواستار پویایی و تقویت هرچه بیشتر این کارگروه شد. و نیز آمادگی خانه صنعت را برای اجرایی سازی طرح‌ها و آموزش‌های مصوب این کارگروه در راستای تقویت صنایع مراغه و افزایش بهره‌وری و ارزش آفرینی، اعلام نمود.

خانم مهندس محسن نژاد مسئول کارگروه کنترل کیفی و امور آزمایشگاهی، خانه صنعت معدن و تجارت مراغه، دیگر سخنران این جلسه افزود: متوليان اصلي كيفيت در بخش صنايع، مديران كنترل كيفيت مي‌باشند، كارگروه تخصصي كنترل كيفيت خانه صنعت، معدن و تجارت با هدف استفاده از دانش، سابقه، تجربه‌كاري و مهارت‌هاي اجرایي مديران كنترل كيفيت جهت تأثير گذاري در فرهنگ كيفي و نوع نگاه مديريت ارشد به مسائل كيفي راه اندازي شده است.