تاریخ : شنبه 21 اسفند 1395
کد 519

در مسیر توسعه دانشکده علوم پزشکی مراغه

تصویب راه اندازی مقطع کارشناسی ناپیوسته رشته فوریت‌های پزشکی در دانشکده علوم پزشکی مراغه

شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با راه اندازی رشته کارشناسی ناپیوسته فوریت‌های پزشکی از سال آینده در دانشکده علوم پزشکی مراغه موافقت کرد.

به گزارش مفدا مراغه، شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با راه اندازی رشته کارشناسی ناپیوسته فوریت‌های پزشکی از سال آینده در دانشکده علوم پزشکی مراغه موافقت کرد. 

دکتر غلامرضا فرید اعلایی، معاون آموزشی، پژوهشی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی مراغه ضمن تایید این خبر گفت: از سال گذشته جلساتی مستمر با حضور خبرگان علمی دانشکده در خصوص شناسایی حیطه های سرآمدی دانشکده برگزار شد و حاصل آن تدوین برنامه‌ای پنج ساله برای گسترش رشته‌های دانشکده بود. وی در ادامه افزود: در این بسته آینده نگاری، راه اندازی و تاسیس بیش از سی رشته تحصیلی پیش‌بینی شده است که با توجه به هدف‌گذاری‌های انجام شده و بر اساس اولویت‌بندی مشخص، گام‌های اساسی در این زمینه برداشته خواهد شد. 

دکتر فرید اعلایی همچنین خاطرنشان کرد: در اولین اقدام و با توجه به پتانسیل‌های موجود در شهرستان و دانشکده و همچنین تجربه کافی در تربیت نیروهای کاردان فوریت‌های پزشکی، درخواست راه اندازی رشته کارشناسی ناپیوسته فوریت‌های پزشکی در دستور کار قرار گرفت و با حمایت‌های همه جانبه ریاست محترم دانشکده، نهایتاً مجوز راه اندازی رشته مذکور از طریق شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در تاریخ هفدهم اسفند ماه صادر شد.

گفتنی است، رشته کارشناسی ناپیوسته فوریت‌های پزشکی در حال حاضر در هفت دانشگاه علوم پزشکی کشور تدریس می‌شود که با راه اندازی آن، دانشکده علوم پزشکی مراغه به عنوان هشتمین موسسه آموزشی به تربیت نیروی انسانی خواهد پرداخت.