تاریخ : دوشنبه 21 فروردين 1396
کد 523

به مناسبت روز پدر؛

گفتگوی صمیمی با دانشجوی پدر

گفتگوی صمیمی مفدا مراغه به مناسبت روز پدر با دانشجویی خوش اخلاق و مهربان که علاوه بر دانشجو بودن؛ پدری دلسوز و مهربان نیز هست

مفدا مراغه: لطفا خودتان را معرفی کنید:

میثم رهبری: بسم الله الرحمن الرحیم بنده میثم رهبری هستم متولد ۱۳۷۰ در شهرستان مراغه. دانشجوی کاردانی بهداشت مبارزه با بیماریها، ورودی بهمن ۹۴ در دانشکده علوم پزشکی مراغه


مفدا مراغه: کی ازدواج کردید؟ آیا همسرتان هم دانشگاهی و یا هم رشته خودتان است؟ چند فرزند دارید؟

میثم رهبری: بنده و همسرم در تاریخ  ۱۳۹۱/۰۷/۲۸ عقد محضری کردیم ولی صیغه محرمیتمان مصادف با روز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) در ۱۳۹۱/۰۷/۲۵ جاری شد.
بله. خوشبختانه با همسرم در یک زمان از دانشگاه قبول شدیم و مشغول تحصیل هستیم. همسرم دانشجوی رشته تکنسین بهداشت سلامت دهان و دندان هستند.
با عنایت خداوند متعال یک فرزند پسر داریم به اسم آقا سبحان که درست یک سال و ۲۶ روزشه


مفدا مراغه: چه سالی طعم پدر بودن را چشیدید؟ از نخستین روزهای پدری بگویید!

میثم رهبری: با عنایت خداوند در مورخه ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ ساعت ۹ شب، طعم شیرین پدری رو احساس کردم طعمی که تا کسی خودش حس نکنه نمیتونه درکش کنه، شب خیلی خوب و خاطره انگیزی برای من و خانواده عزیزم بود.
چون خوشبختانه بدنیا اومدن آقا سبحان مصادف با روزهای پایانی سال ۹۴ و نزدیک شدن عید نوروز بود خیلی به زندگی ما شیرینی بخشید تو اون روزها همه خانواده و دوستان اشنایان به دیدار میومدن، روزهای ماندگار و شیرینی بود. البته آقا سبحان یکم زردی داشت مجبور شدیم سال تحویل رو بیمارستان شهید بهشتی مراغه بمونیم و آقا سبحان بستری بود تا اینکه ظهر ساعت ۱ مرخص شد.


مفدا مراغه: پدر بودن چه حسی دارد؟

میثم رهبری: پدر بودن یه حس متفاوتی هست که قابل ابراز کردن نیس، باور کنین وقتی آدم از سر کار میاد خونه و بازیگوشی و شلوغی فرزندش رو میبینه و با اون بازی میکنه تمام خستگی از تن ادم در میاد. امیدوارم تمامی جوانان مجرد عزیز هرچه سریعتر مشکلاتشون حل بشه و ازدواج کن و خودشون طعم شیرین پدر بودن رو حس کنن

 

مفدا مراغه: با توجه به مشغله درس و احتمالا کار وظیفه پدر بودن برایتان دشوار نیست؟

میثم رهبری: اگر بگم که دشوار نیست اغماض هستش، بالطبع با مشغله کاری و درس و دانشگاه سخت میشه ولی من خودم به عنوان یه پدر سعی کردم تو این یه سال تا حد ممکن وظیفه پدری رو به نحو احسن انجام بدم. یادم میاد یه بار آقا سبحان رو تو چند ماهگیش برده بودم دکتر، آقای دکتر گفت از لحاظ روانشناسی باید حداقل روزانه پدر برای فرزندش یک ساعت وقت بذاره بازی کنه و هم کلام بشه تا مهر و محبت و انس فرزند و پدری بیشتر بشه، واسه همین هم من تا حد ممکن واسه آقا سبحان وقت میذارم ولی واسه مادرش یکم سخت شده چون همزمان کارهای خانه داری هم رسیدگی به سبحان و هم درسش واقعا سخته. دوست دارم از فرصت استفاده کنم و از همسرم به خاطر زحماتی که میکشن تشکر کنم.

 

مفدا مراغه: دانشجو بودن و پدر بودن را برایمان تعریف کنید!

میثم رهبری: اینکه سخت است همزمان  دانشجو و پدر باشید یا تفاوتی ندارد! یا هر چه که فکر می کنید در این باره باید بگویید.
بالطبع پدر بودن همزمان با کار و درس دانشگاهی سخت هست ولی انسان برای رسیدن به آرزوها و خواسته هاش مجبوره بعضی از سختی هارو تحمل کنه و امیدوارم با تحمل همه این سختی ها در کنار بقیه دوستان و هم دانشگاهی های عزیز بتونیم سربلند و موفق فارغ التحصیل بشیم.


مفدا مراغه: تفاوت پدر دانشجو با سایر پدرها چیست؟

میثم رهبری: بنظر بنده پدر دانشجو باید یکم در نوع تربیتش با پدرهای دیگه زیاد تلاش کنه چون فردا این فرزند وارد جامعه میشه و باید خودشو تو عرصه های علمی و اجتماعی و فرهنگی خوب نشون بده که دست چجور پدر و مادری تربیت شده. روایت داریم یه روزی شخصی میاد پیش امام صادق (ع) میپرسد یابن رسول الله چجوری ما فرزندانمون رو تربیت کنیم که مثل شما اهل بیت باشن با تقوا باشن امام صادق میفرماید باید ۲۰ سال قبل از تولد فرزندتان در نوع تربیت شان تلاش کنین این به معنی این هس که ما باید اول از وقتی بدنیا میاییم خوب تربیت بشیم تا فرزندان ما خوب تربیت بشن. در واقع هر عملی که از ما پدران و مادران سر میزنه از زمان جنینی تا زمان بزرگسالی در تربیت فرزندان سهیم هست.

 

مفدا مراغه: اگر خاطره ای در این خصوص دارید برایمان تعریف کنید.

میثم رهبری: خاطره ای که از پدر دانشجویی بودنم دارم اینه که آقا سبحان اشتباه نکنم ۳ ماهه بود و ما یه درس عمومی داشتیم که با همسرم تو اون درس همکلاس بودیم. استاد عزیزمون آقای دکتر مجید خلیلی از طریق دوستان فهمیدن که ما متاهلیم و تازه صاحب فرزند شدیم. گفتن اگه بچه تون رو بیارین سر کلاس بهتون نمره فعالیت کلاسی میدم. ما هم هفته بعدش آقا سبحان رو آوردیم کلاس، خدا حفظش کنه از شانس ما خوابیده بود گریه هم نکرد اصلا..  استاد هم دید و اولین بار ایشون از من و همسرم طعم پدر و مادر بودن رو پرسید که چه اتفاقات خوبی با بدنیا اومدن آقا سبحان تو زندگیمون افتاده؟ آخر سر براش آرزوی موفقیت و شادی تندرستی در کنار پدر و مادر کرد و به همه همکلاسی ها توصیه کردن که زندگی چقدر شیرین هس بخصوص وقتی فرزندی در کنار خانواده باشه
من هم امیدوارم به احترام سالروز ولادت امیر مومنان حضرت علی (ع) بتونیم پدر و مادر خوبی برای آقا سبحان باشیم و در تربیتش کوتاهی نداشته باشیم و تمامی هم وطنان عزیز هم بتون فرزند سالم و باتقوا همراه با علم و دانش تربیت کنن.