تاریخ : سه شنبه 29 فروردين 1396
کد 524

برگزاری جشن روز علوم آزمایشگاهی در سالروز بزرگداشت حکیم جرجانی

به مناسبت سالروز گرامیداشت حکیم جرجانی، جشن روز علوم آزمایشگاهی، با حضور اساتید گروه علوم پایه و دانشجویان در سالن اجتماعات فجر دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی، پژوهشی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی مراغه، به مناسبت سالروز گرامیداشت حکیم جرجانی، جشن روز علوم آزمایشگاهی، با حضور اساتید گروه علوم پایه و دانشجویان در سالن اجتماعات فجر دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد.

دکتر غلامرضا فرید اعلایی، معاون آموزشی، پژوهشی و دانشجویی دانشکده در ابتدای این مراسم ضمن ابراز همدردی با خانواده های جان باختگان حادثه سیل شهرستان های آذرشهر و عجب شیر به تشریح گزیده هایی از زندگی نامه حکیم جرجانی و تاریخچه رشته علوم آزمایشگاهی پرداخته  و بیان داشت: موجودیت رشته علوم آزمایشگاهی به قرن پنجم برمی گردد. وی افزود: در آن زمان دانشمند مسلمان ایرانی حکیم جرجانی با نگارش کتاب خوارزمشاهی به زبان غیر عربی، شهرت بسیار یافت. این کتاب از کتب پایه و جامع در پزشکی بود که هنوز هم در برخی دانشگاه های بزرگ دنیا به زبان های مختلف تدریس میشود.

معاون آموزشی دانشکده همچنین در ادامه به سرعت پیشرفت علم و تکنولوژی و اهمیت استمرار تحصیل علم پرداخت و گفت: امروزه جبران کوچکترین عقب ماندگی از علم زمان بسیاری می خواهد. این در حالی است که سرعت رشد علم در گذشته کمتر از حال بوده است.

همچنین در بخش بعدی برنامه، اساتید گروه علوم آزمایشگاهی، در سخنانی به اهمیت علم تشخیص و رشته علوم آزمایشگاهی و جایگاه آن در تشخیص های بالینی اشاره کرده و علوم آزمایشگاهی را قدم اول تشخیص عنوان کردند.

گفتنی است برنامه های متنوعی از جمله شعرخوانی، مسابقه آواز خوانی و پخش کلیپهای دانشجویی در ادامه این مراسم برگزار شد.

ازدیگر نکات قابل توجه در این برنامه، پخش کلیپی از حادثه جانکاه سیل شهرستانهای آذر شهر و عجبشیر توسط دانشجویان بود که باعث تالم خاطر حضار شد و ابراز همدردی حضار با بازماندگان حادثه را در پی داشت.