تاریخ : شنبه 9 ارديبهشت 1396
کد 527

حضور دانشکده علوم پزشکی مراغه در هجدهمین جشنواره شهید مطهری

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی پژوهشی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی مراغه، هجدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری به مدت سه روز در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزارشد.

جشنواره آموزشی شهيد مطهری هر ساله به منظور قدردانی از فرآيندهای آموزشی و تجليل و ارتقاء و توسعه رويه های آموزشی جاری در دانشگاهها با تدوين استانداردها مربوط به هر يک از فرآيندهای آموزشی و تعيين معيارهای سنجش و اعتبار بخشی فرآيندها و نيز توسعه فرآيندها و ابداع و ارائه فرآيندهای جديد آموزشی برگزار می گردد.
تیم دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز متشکل از معاون آموزشی، سرپرست مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی و جمعی از اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشکده در این رویداد مهم آموزشی حضور داشت.

در مراسم افتتاحیه این جشنواره دکتر یزدانی، دبیر علمی همایش در سخنان خود در خصوص این دوره از همایش گفت: در طول یک سال گذشته، فعالیت آموزشی خاصی در دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشورحاکم بود. همه مسولین دانشگاه ها در فاصله بین جشنواره سال گذشته و امسال در تلاش بودند تا سند طرح تحول آموزشی را به پایان برسانند. این جشنواره در واقع جمع بندی از فعالیت های دانشگاه ها در سند طرح تحول آموزشی می باشد.


همچنین در ادامه این مراسم دکتر هاشمی و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در سخنانی خاطرنشان کرد: علم آموزی را بایستی به گونه پیش ببریم که بی نیاز از صدقه باشد و توجه روز افزون و فراوان به اموزش و فرهنگ سطح علمی و فرهنگی جامعه را بالاتر ببریم.

وی افزود: بهداشت جزئی از فرهنگ یک ملت است و یک فرهنگ در چندین نسل متمادی از یک ملت باقی خواهد ماند. بنابراین لازم است با آموزش های درست در دانشگاه و حوزه و مدارس فرهنگ پسندیده و نکویی را  در ملت پایدار کنیم.

وی در پایان سخنان خود گفت: در چندین سال گذشته این نکته مشهود بوده است که دانشگاه های کشور هدف واحدی را دنبال می کنند. طرح تحول آموزشی نیز با یکسان سازی هر چه بیشتر این هدف جامعه و کشور را در رسیدن به اهداف مشترک به پیش می برد.



گفتنی است در ادامه مراسم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور از غرفه های آموزشی دانشگاه ها و دانشکده های علوم  پزشکی سراسر کشور دیدن کرد.