تاریخ : دوشنبه 11 ارديبهشت 1396
کد 530

جشنواره «قرآن و عترت» از نظر شکلی بسیار موفق بوده است

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی، پژوهشی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی مراغه، دکتر علی جنتی،  رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی مراغه در گفت و گو با مفدا، با بیان اینکه بدون شک قرآن بزرگ‏ترین هدیه الهی برای هدایت انسان‌ها و البته گرانبهاترین میراث معنوی در میان مسلمانان است، تمسک به این موهبت گهربار و ارزشمند را باعث اعتلای کرامت و عزت بشریت دانست و گفت: ترویج معارف و مکارم قرآنی در کنار فعالیت های آموزشی و پژوهشی به عنوان دو بال برای رشد و تعالی دانشجویان در کنار هم (مثل آموزش و پرورش) ضرورتی انکار ناپذیر است و به خودسازی و تعالی دانشجویان کمک خواهد کرد.

وی گفت: برنامه‌ریزی جذاب و تشویق‌کننده در محیط دانشگاهی، قشر جوان را در مسیر ترویج آموزه‌های قرآنی و عمل به آنها مصمم می‌کند. برگزاری کلاس‌های و کارگاه‌های قرآنی، برگزاری کرسی‌های تلاوت و سخنرانی‌ها معرفت‌افزایی با دعوت از افراد شاخص و چهره‌های شناخته‌شده کشوری، برگزاری مسابقات متنوع قرآنی و برپایی نمایشگاه‌های مختلف در این زمینه از دیگر مواردی هستند که موجب ترویج معارف قرآنی و پررنگ‌تر شدن آن در میان قشر دانشگاهی خواهد شد.  

جنتی همچنین با اشاره به برگزاری بیست و دومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت، عنوان کرد: به نظر می‌رسد که این جشنواره از نظر شکلی بسیار موفق بوده و نهادینه کردن رفتارهای قرآنی با ترویج و تشویق رفتارهای قرآنی در ترویج این رفتارها، موثر خواهد بود و با روش‌های تشویقی می‌توان به اعتلای برنامه‌های قرآنی کمک کرد.

وی در پایان به برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی مناسب جشنواره بیست و دوم اشاره کرد و گفت: ۶۲ نفر از دانشگاهیان دانشکده علوم پزشکی مراغه در این دوره از جشنواره شرکت کرده‌اند که نسبت به دوره‌های پیش رشد بسیار چشمگیری در این زمینه داشته‌ایم.  

captcha refresh