تاریخ : چهارشنبه 13 ارديبهشت 1396
کد 531

دیدار رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه با اساتید هیأت علمی به مناسبت روز معلم

دکتر جنتی در این دیدار، با اشاره به مقام والای اساتید هیأت علمی در دانشگاه گفت: دانشجو با اولین برخورد خود با استاد در محیط دانشگاهی، از رفتار و اخلاق و پوشش و طرز برخورد استاد الگو برداری می کند. ایشان خاطرنشان کرد: ایجاد الگوی مناسب از سوی اساتید باعث شکل گیری جامعه ای ساختارمند و تربیت نیروی انسانی با دانش و فضیلت خواهد بود.

وی در ادامه افزود: اعضای هیأت علمی در سه زمینه، آموزش، خدمت رسانی و پژوهش باید فعالیت داشته باشند. دکتر جنتی همچنین یادآور شد: استاد بایستی با دانش به روز در کلاس درس حاضر شده و دانشجو را از دانش جدید بهرمند سازد. در صورتی که مطالب استاد با دانش روز مطابقت نداشته باشد در دانشجو نوعی بی اعتمادی به وجود می آید.

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه در پایان سخنان خود اظهار داشت: استعداد های پژوهشی مناسب و بالقوه ای در بین اساتید ما وجود دارد که باید این استعدادها به ثمر نشسته و طرح های پژوهشی مناسبی به نام خود استاد و دانشگاه به ثبت برسد. وی همچنین ضمن بیان اینکه ارزش علمی هر دانشگاه با هیأت علمی دانشگاه سنجیده می شود، ابراز امیدواری کرد تا با فعالیت هر چه بیشتر اساتید در حوزه پژوهشی، سطح علمی دانشکده در بین دانشگاه های علوم پزشکی به رشدی و تعالی که مستحق آن است دست یابد.

گفتنی است در پایان این مراسم، از اساتید هیأت علمی دانشکده نیز تجلیل به عمل آمد و همچنین با توجه به  تقارن روز جانباز با بزرگداشت هفته معلم از آقای یونس لطفی زاده، جانباز سرافراز هشت سال دفاع مقدس نیز تقدیر شد.