تاریخ : سه شنبه 16 خرداد 1396
کد 558

مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد

حجت الاسلام و المسلمین فیروز اصلانی: امام خمینی آیات قران کریم را هدف قرار داده و همه فعالیت های خود را بر مبنای آن پیاده می کردند.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی، پژوهشی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی مراغه، مراسم گرامیداشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی، با حضور سرپرست دانشکده، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشکده، مسئول بسیج کارکنان شهرستان مراغه، مسئول بسیج دانشجویی شهرستان مراغه و جمعی از مسئولین، اساتید، کارکنان و دانشجویان در سالن ولایت ستاد مرکزی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین، فیروز اصلانی، عضو هیئت علمی و مدیر گروه معارف دانشکده علوم پزشکی مراغه در این مراسم، با اشاره به اینکه در قرآن کریم یکی از پاداش های انسان های نیکو کار، عزیز و بزرگ داشتن او از سوی خداوند است گفت: امام خمینی (ره) نیز از جمله این اولیا و عزیزان بود. ایشان همچنین افزود:‌ امام خمینی انسانی متواضع و مومنی واقعی بودند.

این عضو هیات علمی دانشکده ضمن تاکید بر لزوم یادآوری و تجلیل از مقام شامخ امام (ره) خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم با اشاره به شخص پیامبر اسلام (ص) از او یاد کرده و تجلیلش می کند و هدف از این تجلیل را این میداند که آرمان ها و اهداف این انسان ها باید محفوظ و ماندگار بماند تا  انسان های دیگر از گفتار و رفتار این بزرگواران الگو بگیرند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) آیات قران کریم را هدف قرار داده و همه فعالیت های خود را در راه خدا و بر مبنای آن پیاده می کردند، بنابراین هر آنچه که بدست آوردند، نتیجه فعالیت و صبر و استقامت در اه خدا بود.

حجت الاسلام والمسلین اصلانی، در بخش پایانی سخنان خود به اهمیت محبت و خدمت به مردم اشاره کرد و گفت: همچنان که در روایات اشاره شده است، امام علی می فرمایند قلب خود را سرشار از محبت به مردم کنید چون که انها دو دسته اند دسته ای هم دین تو و دسته ای دیگر در افرینش هم نوع تو هستند. بنابراین انسان باید نگاه محبت آمیز با مردم داشته باشد. و این نگاه محبت آمیز از ویژگی های بارز امام خمینی (ره) بود.

گفتنی است همچنین در پایان این مراسم از سوی ستاد اقامه نماز از دکترعلی جنتی، سرپرست دانشکده علوم پزشکی مراغه بابت حمایت از نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز در مجموعه دانشکده با اهدای لوح سپاسی تقدیر به عمل آمد.

  • نوشته شده
  • در سه شنبه 16 خرداد 1396
  • ساعت 23
  • توسط روابط عمومی معاونت آموزشی پژوهشی ؟؟؟؟
  • تعداد بازدید 169
  • ویرایش شده
  • در پنجشنبه 18 خرداد 1396
  • ساعت 09
  • توسط ???? ???? روابط عمومی ( پایگاه خبری وب دا)
نظرات شما
captcha refresh