تاریخ : چهارشنبه 12 دي 1397
کد 709

کرسی آزاد اندیش با موضوع "چرا مرگ بر آمریکا" در دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد

کرسی آزاداندیشی دو گروه مخالف و موافق دانشجویی دانشکده علوم پزشکی مراغه در مورد موضوع چرا مرگ بر آمریکا برگزار شد.
پزشکی مراغه در مورد موضوع چرا مرگ بر آمریکا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی،مسئول بسیج دانشجوئی دانشکده علوم پزشکی مراغه از برگزاری کرسی آزاداندیشی دانشجویی با عنوان چرا مرگ بر آمریکا به همت بسیج دانشجوئی دانشکده علوم پزشکی مراغه وبا داوری آقای رحیم بیداروند کارشناس علوم سیاسی خبر داد.

سعید منیری گفت: کرسی آزاداندیشی با تلاش دو گروه مخالف و موافق دانشجویی در راستای ادامه شعار مرگ بر آمریکا آری یا نه و تبعات و یا نکات مثبت و منفی این شعار در جامعه داخلی و نیز خارج از کشور را مورد بررسی قرار دادند.

دانشجوی موافق با تداوم شعار مرگ بر آمریکا در جامعه با بیان اینکه این شعار اعلام تنفر از کفار و مستکبران است و دارای مبانی عقیدتی و دینی است، گفت: در فرهنگ و ادبیات اسلامی، موارد متعددی یافت می‌شود که خداوند و بزرگان دین، مشرکان، ظالمان و مستکبران و... را لعن و نفرین کرده‌اند و برای آنها آرزوی مرگ دارند.

دانشجوی دیگری به‌عنوان مخالف با تداوم شعار مرگ بر آمریکا، گفت: با حلواحلوا کردن دهان شیرین نمی‌شود و اینکه کشور ژاپن و دیگر کشورهای پیشرفته، تبیین سیاست‌های خارجی آنها در برابر آمریکا توانسته با مدیریت صحیح موجب پیشرفت جامعه آنها شده است.

این دانشجو ادامه داد: کشور ما پس از گذشت ۴۰ سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی با گفتن مرگ بر آمریکا چه چیزی تغییر کرده، آیا تأثیری در وضع اقتصادی و سیاسی کشور داشته است یا خیر، استدلال اساسی نظر مخالف و دیگر مسائلی مانند همکاری نکردن مسئولان کشور با نیروی جوان و علم‌زدایی در کشور که همگی موجب تأثیر فشارهای بیشتر آمریکا بر ملت و کشور ما شده است.

در ادامه آقای بیداروند داور کرسی با بیان اینکه : یکی از وظایف و واجبات در دین اسلام، تبری و بیزاری از دشمنان اسلام است، گفت: بنابراین صحت و اصل شعار مرگ و برائت از دشمنان الهی روشن است و با در نظر گرفتن ابعاد توطئه و جنایت آمریکا بر ضد مردم ایران و سایر ملت‌های مظلوم جهان و خصومت و دشمنی آشکار آنها با دین اسلام، شکی نیست که آمریکا مصداق مسلم شرک، کفر، عصیان و استکبار در روی زمین است و مسلمانان نه تنها مؤظف به بیان این انزجار هستند، بلکه وظیفه دارند در عمل نیز با آن مبارزه کنند تا هر گونه سیطره و سلطه این استکبار بر مسلمانان برداشته شود.

بیداروند افزود: قرآن کریم می‌فرماید: «و لن یجعل الله للکافرین علی المؤمنین سبیلاً» و اعلام شعار مرگ بر آمریکا، به‌معنای نپذیرفتن و زیر بار سلطه نامشروع آمریکای تمامیت‌طلب نرفتن و به‌معنای برائت از آن است همان‌گونه که خداوند و رسول خدا(ص) نیز از مشرکان برائت می‌جویند؛ «ان الله بریءمن المشرکین ورسوله » و از همین آیه می‌توان برداشت کرد که برای حفظ عزت و استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خود و حفظ منافع و مصالح جامعه و انقلاب اسلامی، تا زمانی که آمریکا دست از این خوی سلطه‌طلبی و فساد در زمین برنداشته و مسئولان نظام مقدس اسلامی هم مصلحت بدانند، این شعار ادامه خواهد داشت.

جانشین پیشین سپاه عاشورا با اشاره به اثرات روان‌شناختی این شعار که موجب تنفر از ظالم و ترحم بر مظلوم را در دل‌ها تقویت می‌کند، گفت: « ادامه این شعار انسان را از تمایل به ظلم و ظالم بازمی‌دارد و این امر، موجب صفا و صداقت و صمیمیت در جامعه است.

  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 12 دي 1397
  • ساعت 09
  • توسط روابط عمومی معاونت اموزشی
  • تعداد بازدید 27
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh