دکترفریداعلائی معاون آموزشی دانشکده علوم پزشکی مراغه در حاشیه بازدید از این کارگاه ضمن اشاره به این مطلب که آموزش ، به خصوص آموزش عملی رکن اساسی درپیشرفت هر جامعه ای است تاکید کرد: به دلیل حساسیت بسیار زیاد علوم پزشکی بخصوص بخش پرستاری که ارتباط مستقیم با سلامتی افراد جامعه دارد می طلبد که امور آموزشی ومهارت سنجی با حساسیت بسیار بالائی در دانشگاههای علوم پزشکی دنبال شود.
دکترفرید اعلائی افزود: این آزمون برای توانمندسازی ارائه دهندگان خدمت،که دانشجویان پرستاری عضو مهمی از ارائه دهندگان خدمات سلامت هستند و درمعاونت آموزشی دانشکده علوم پزشکی مراغه دردست اجرا می باشد.
معاون آموزشی دانشکده علوم پزشکی مراغه خاطرنشان کرد:این آزمونها فرصتی فراهم میکند تا دانشجویان مهارتهای بالینی خود را در یک موقعیت آموزشی شبیهسازیشده، از طریق تمرین بر روی مولاژها و تجهیزات آموزشی موجود، بهعنوان بخشی از یک برنامه سازماندهیشده ارتقاء دهند
در بخش دیگری از آزمون خانم علیزاده مدیر گروه پرستاری دانشکده علوم پزشکی مراغه درخصوص روند برگزاری آزمون گفت: به دلیل بازخوردهای مثبتی که سال گذشته از برگزاری آزمون پیش کارورزی به روش آسکی دریافت نمودیم امسال نیز بعداز اتمام کار آموزی در عرصه دانشجویان پرستاری برای اخذ آزمون عملی نهائی دانشجویان از روش آسکی استفاده شد.
علیزاده عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی مراغه ادامه داد، این آزمون در 9 ایستگاه مختلف از جمله:مهارت های پایه،استریل،اوژانس و آموزش به مدد جو برزار شد که در هر ایستگاه دانشجویان شرکت کننده آموخته های خود را به صورت عملی در معرض ارزشیابی اساتید قرار دادند.
خانم علیزاده در پایان یادآور شد، هدف نهائی از آزمون های اینچنینی ارتقاء مهارتهای عملی وحرفه ای دانشجویان ودر نهایت بهبود کیفیت خدمات مراقبتی پرستاری می باشد.