تاریخ : دوشنبه 2 ارديبهشت 1398
کد 783

ویژه برنامه جشن اعیاد شعبانیه در دانشکده علوم پزشکی مراغه

همزمان با اعیاد شعبانیه ، جشن میلاد حضرت علی اکبر (ع) و میلاد امام زمان (عج) با همکاری بسیج دانشجویی دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد.

به گزارش مفدا مراغه ، معاونت فرهنگی دانشجویی دانشکده علوم پزشکی مراغه با همکاری بسیج دانشجویی و گروه مهر مهدوی مراغه همزمان با اعیاد شعبانیه ،جشنی به مناسبت میلاد حضرت علی اکبر (ع) و میلاد امام زمان (عج) در آمفی تئاتر فجر معاونت فرهنگی و دانشجویی برگزار کرد.

دکتر غلامرضا فرید اعلایی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی مراغه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه،به بیان ابعاد مختلف شخصیتی امام عصر (عج) پرداخت.

وی درباره خصایص آن حضرت گفت:خاتم اوصیا همچون خاتم انبیا ،مظهر نرم خویی،دلسوزی ،خیر خواهی ،مهر مهبت ،خلق و خوی نیکو برای همه عالم است .ایشان خاتم اوصیا و وارث انبیا است بنابراین می توان گفت ایشان جامع همه صفات و ویژگی نیکوی انبیا می باشد.در برخی از روایات شباهت های حضرت با پیامبران بزرگواری همچون آدم،نوح ،ابراهیم،موسی،یوسف،عیسی و... بیان شده است.که از جمله آن می توان به طول عمر ،پنهان بودن ولایت ،غیبت از قوم خود،هیبت و شکوهمندی و...اشاره کرد.نتیجه اینکه آخرین امام معصوم همه صفات و خصایص شایسته ائمه معصومین را به ارث برده و در عبادت و بندگی ،تقوا،عصمت و پاکدانی،درایت ،حکمت،عطوفت و مهرورزی،شجاعت و جنگ آوری و... سرآمد همه جهانیان است.

در ادامه برنامه حجت السلام علی داوری مدرس حوزه و دانشگاه،به تشریح مسائل و مشکلات جوانان در زندگی روزمره پرداخت.

وی گفت: اگر بخواهیم ریشه ای تر به مسائل و مشکلات جوانان بپردازیم باید به برخی عوامل اشاره کنیم.بعضی از این عوامل به طبیعت جوانی، بعضی به تاریخ معاصر ما و بعضی به همین مقطع امروز ما باز می گردد.
وی خاطر نشان کرد : از زاویه اول ،آنچه به طبیعت جوانی باز می گردد این است که جوانی هم مثل دیگر مقاطع عمر ، در ذات و طبیعتش، نیکی های فراوانی نهفته و قوت های زیادی موجود است.اما از طرف دیگر ، زمینه هایی هم برای انحراف در آن دوران وجود دارد.

در ادامه افزود: جوان احساس می کند که بهترین الگوها را می توان در تمدن و فرهنگ غرب یافت.بنابراین ،سیطره الگوها و فرهنگ غربی  در ظواهر مادی، موجب بروز مشکلات فرآوانی در این مقطع سنی می شود که شاید در مقاطع دیگر این قدر تاثیر نگذارد.البته هر قدر تمدن و فن آوری غرب پیشرفت پیدا کند، ظواهر بیش تری از خود به ما نشان خواهد داد.

بنابراین، تمام تلاش مربیان و خانواده ها باید این باشد که تربیت را هر چه بیش تر تلطیف کنند تا برخورد آن با آزادی شخص و حق انتخاب و گزینش او برطرف شود.در تربیت دینی این دشواری قدری بیش تر می شود . بی سبب نیست که خود قرآن کریم عالی ترین مضامین عقلانی و فکری را با زیباترین شیوه ها بیان می کند.

در ادامه مراسم برنامه های متنوعی از قبیل مولودی خوانی، اجرای تک نوازی توسط دانشجویان ،استند آپ کمدی ،مسابقه و ... از برنامه های این جشن بزرگ اعیاد شعبانیه بود.

  • نوشته شده
  • در دوشنبه 2 ارديبهشت 1398
  • ساعت 08
  • توسط روابط عمومی معاونت اموزشی
  • تعداد بازدید 22
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh