تاریخ : دوشنبه 4 آذر 1398
کد 951

گردهمایی بسیجیان دانشکده علوم پزشکی مراغه به مناسبت هفته بسیج

گردهمایی بسیجیان با محوریت زندگی سالم بر مبنای آموزه های قرآنی در دانشکده علوم پزشکی مراغه برگزار شد.

به گزارش مفدا مراغه، به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج مراسم گردهمایی بسیجیان در دانشکده علوم پزشکی مراغه جهت نکوداشت جایگاه بسیج و بسیجی  برگزار شد.
این مراسم با حضور رئیس دانشکده، فرمانده سپاه ناحیه مراغه، مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان، اساتید، کارکنان، اعضاء هیات رئیسه و دانشجویان دانشکده برگزار گردید.

دکتر اصغر تنومند رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه در ابتدای مراسم ضمن خوش آمدگویی به مقام شامخ بسیج اشاره کرد و گفت: در انقلاب بزرگ اسلامی مساجد محور مبارزه بر علیه رژیم طاغوت بود و بعد از انقلاب در زمان جنگ تحمیلی نیز یکی از مهم ترین پایگاه های اعزام نیرو و پشتیبانی از جبهه های نبرد؛ مساجد بوده اند. پس از دوران دفاع مقدس بعضی بر این عقیده بودند که با تشکیل اقشار بسیج مانند بسیج دانشجویی، دانش آموزی، کارمندان و... شاید اهمیت مسجد به عنوان پایگاه فعالیت بسیج کمرنگ شده و بسیج مستقر در مساجد کارایی کمتری پیدا کرده باشد. اما سخن امام خمینی (ره) که فرمود: «مساجد پایگاه اصلی بسیج است.» نشان داد که با وجود اهمیت بسیار زیاد دیگر اقشار بسیج مانند بسیج طلاب و دانشجویی و... مساجد کماکان محوری ترین پایگاه برای دفاع از انقلاب و بهترین محل تجمع برای بسیجیان که پیش قراولان دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند می باشند. 

وی گفت:هفته بسیج ،نام بسیج یاد آور روزهای پرشور و شوق ایثار ،رشادت و افتخار آفرینی دوران هشت سال دفاع مقدس است.بطوریکه امام راحل یادگار ارزشمند در جمع ما برای همیشه تاریخ است.

ایشان خاطر نشان کرد: همکاران ما در مجموعه علوم پزشکی و سایر ارگان ها که در جامعه حضور دارد در طول تاریخ افتخار آفرینی های بی شماری، نه تنها در حوزه نظامی بلکه در حوزه علمی،فرهنگی،سیاسی و اقتصادی کسب کرده اند . نکته ای که برای مجموعه ما از اهمیت بسزایی برخوردار است ،این است که بسیج جامعه پزشکی و دانشجویان بسیجی می توانن تاثیر مضاعف در جامعه داشته باشند زیرا همیشه در صحنه ها حضور داشته و خواهند داشت.

حاج آقا اصلانی ، عضو هیات علمی دانشکده، نیز در این مراسم به مقام بسیج در جامعه اشاره کرد و گفت: رمز موفقیت و سربلندی و امنیت کشور در برابر دشمن، وسمبل مقاومت در برابرظلم  ، و تفکر بسیجی از قداست نیت اوست که جوشان است و بالنده  و جاری در دلهای مشتاق و مومن مردم . خلوص و صفای بسیجیان  در دوران دفاع مقدس همچون خورشید می درخشد وتابش نورانیت سیمای درخشان بسیجیان مخلص و مبارز در جریان جنگ تحمیلی  انسانها را مجذوب خود می کرد.
وی گفت: بسیج یک فرهنگ ساخته شده و دردوران حماسه ورزم  است وامید مردمان برای فرداهایی بهتربا نهادیه کردن فرهنگ وتفکر بسیجی که دردل آحاد مردم ایران زمین نهفته است .به یقین بسیج متعلق به همه اقشار مردم وفادار به نظام وانقلاب شکوهمند اسلامی است ومردم عاشق اخلاص،صفا،حماسه آفرینی وایثارگری بسیجیان درس آموز مکتب امام راحل  هستند.

  • نوشته شده
  • در دوشنبه 4 آذر 1398
  • ساعت 02
  • توسط روابط عمومی معاونت اموزشی
  • تعداد بازدید 16
  • ویرایش شده
  • در دوشنبه 4 آذر 1398
  • ساعت 02
  • توسط روابط عمومی معاونت اموزشی
نظرات شما
captcha refresh