تاریخ : دوشنبه 11 مرداد 1400
کد 1255

نویسنده کتاب تجربه‌های سلامتی علی و مریم؛

مطمئناجمله "وقت طلاست" برای همه شما جمله کاملا آشنایی است بنده به آن اعتقاد ویژه ای دارم و همیشه تلاش کرده ام که وقتم را به بطالت نگذرانم و باوجود مشکلات خانوادگی و شغلی، از دقایق و ساعات زندگی ام نهایت استفاده رابکنم.

نویسنده کتاب تجربه‌های سلامتی مریم و علی در گفتگو با خبرنگار مفدا مراغه گفت: با توجه به تمام مشکلات و دغدغه‌های شغلی و خانوادگی که داشتم سعی می‌کنم از دقایق و ساعات زندگی نهایت استفاده را بکنم و همیشه تلاش کرده‌ام وقتم را به بطالت نگذرانم.
به گزارش مفدا مراغه، شراره احمد زاده کارمند دانشکده علوم پزشکی مراغه و نویسنده کتاب تجربه‌های سلامتی مریم و علی است که بیماری‌ها را به زبان کودکانه و داستان وار توضیح داده شده است. این مصاحبه را در ادامه باهم می‌خوانیم: 

۱)لطفا خودتان را معرفی نمایید؟
با نام خدا و با عرض سلام . شراره احمدزاده هستم. مدرک کارشناسی پرستاری و کارشناسی ارشد آموزش بهداشت دارم. سابقه ۲۳ سال خدمت در  وزارت بهداشت و درمان دارم و هم اکنون بعنوان مسئول مرکز مهارتهای بالینی دانشکده علوم پزشکی مراغه انجام وظیفه می نمایم.
 ۲)توضیح کلی در مورد کتابی که انتشار داده اید بیان کنید؟
کتاب "تجربه های سلامتی علی و مریم" یک مجموعه داستانی- آموزشی در ۱۰۰ صفحه تمام رنگی برای گروه سنی کودک و نوجوان چاپ شده است  و شامل ۱۳ داستان است که در آن شخصیت های داستان در ماجراهایی که برایشان پیش می آید علاوه بر سرگرمی ، مطالب خوب و ارزنده ای را در مورد بیماریها و پیشگیری و مراقبت از بیماریها به خواننده انتقال می دهند. از نقاط قوت دیگر این کتاب اینست که مطالب علمی آن به روز است و مورد تائید هیئت داوران علمی دانشکده علوم پزشکی مراغه است لذا می تواند پاسخگوی مناسبی برای سوالات فرزندان شما در زمینه بیماریهای شایع واگیر دار و غیر واگیر دار در قالب داستان باشد.  
 ۳)بفرمایید چطور شد وارد عرصه نویسندگی شدید؟
بنده از همان دوران مدرسه به نوشتن انشاء و کلا ادبیات و متون ادبی علاقه داشتم ولی بدلیل تحصیل و اشتغال در زمینه علوم پزشکی که البته سختی های خودش را داشت از پرداختن به امر نوشتن دور مانده ام. لذا فعلا به جز این کتاب و کتاب دیگری که در دست چاپ دارم موفق به ارائه اثر دیگری نشدم ولی امید است که در صورت پیش آمدن فرصت مقتضی این امر حاصل شود.
 ۴) بفرماییدچه علتی باعث شد در زمینه کودک و نوجوان کتاب نشر دهید؟
از آنجائیکه خودم مادر دو فرزند هستم و گاها با سوالاتی در زمینه بیماریها و کنجکاوی آنها در این مورد روبرو می شدم و وقتی می دیدم که کودکان در این برهه زمانی نسبت به گذشته آگاهترند و با کنجکاوی بدنبال کشف تجربیات ساده هستند و به سادگی از کنار مشکلات جسمی و سلامت اطرافیان نمی گذرند برآن شدم که در قالب داستان به آموزش بهداشت کودکان و نوجوانان که البته یکی از رسالت های رشته تحصیلی خودم هم هست اقدام کنم. در واقع با این کار به آموخته های آکادمیک خودم هم جنبه کاربردی می دادم. در ضمن نظر موافق برخی اساتید دانشکده نیز مشوق بنده در نشر این اثر شد. 
 ۵)لطفا کمی از موفقیت ها و عوامل موفقیت هایتان بفرمایید؟
مطمئناجمله "وقت طلاست"  برای همه شما جمله کاملا آشنایی است بنده به آن اعتقاد ویژه ای دارم و همیشه تلاش کرده ام که وقتم را به بطالت نگذرانم و باوجود مشکلات خانوادگی و شغلی، از دقایق و ساعات زندگی ام نهایت استفاده رابکنم. شغل پرستاری سخت، خسته کننده ، ملال آور ولی در عین حال راضی کننده و لذت بخش از نظر معنوی است. شما وقتی در این شغل انجام وظیفه می کنید ، شاید حوصله و فرصتی برای کسب علم و هنر نداشته باشید اما انسان به عشق و امید زنده است. کسب دانش و هنر از جمله علائق بنده است. بنده از آموختن و آموزش لذت می برم لذا ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دادم و حتی برای مقطع بالاتر هم تلاش می کنم. در دانشکده پرستاری مراغه و آزاد تبریز  بالغ بر ۴۰ واحد درسی تئوری و عملی تدریس داشته ام. البته حین انجام وظیفه  در شیفت کاری خودم هم همیشه پاسخگوی دانشجویان بوده ام . به امر پژوهش و شرکت در کنفرانس های علمی و نویسندگی نیز علاقمندم و کتاب دیگری در دست چاپ دارم. گاهی به امور خانه داری و رشته های هنری مانند نقاشی، گلسازی، خیاطی ، گلدوزی، قلاب و مکرومه بافی هم اقدام می کنم. در زندگی همه انسانها موانع و مشکلات فراوانی ممکنست پیش بیاید اما بنظر بنده عشق، امید، تلاش و پشتکار ضامن موفقیت انسان در زندگی است.    
 ۶)آیا از راهی که تا به امروز طی کرده اید راضی هستید ؟ بله
 ۷)آیا کتاب هایتان را به مراکز نشر می سپارید؟ بله
 ۸)آیا کارهایی که در ایران در زمینه کودک و نوجوان چاپ می شود قابل رقابت با کارهای جهانی است یا نه ؟ بدلیل اینکه آگاهی و تجربه کافی در این زمینه ندارم نمی توانم بطور کامل اظهار نظر کنم ولی بطور کلی کارهای خوبی در جامعه وجود دارد ولی شاید خوب معرفی نشده اند. 
 ۹) برای اینکه اقتصاد بشر بچرخد چه پیشنهادی دارید؟
بنظر بنده تنها راه برای بهبود شرایط اقتصادی بشر، مدیریت صحیح است. به کار گماردن افرادی که از نظر علمی و تجربی کار بلد هستند و به راههای کاهش هزینه ها و افزایش تولید در زمینه های مختلف زندگی انسانها واقف هستند، کارساز است. مثلا در زمینه اقتصاد پزشکی ، اقدام در جهت پیشگیری نسبت به درمان سبب کاهش هزینه های ناشی از بیماری می شود و آموزش بهداشت یکی از راههای اصلی پیشگیری و کاهش هزینه هاست.  
 ۱۰) بهترین تبلیغ کتاب را چه راهی می دانید؟ 
آموزش و پرورش ، امور فرهنگی دانشگاه ها، رسانه های ملی و مبلغین مذهبی از بهترین راههای تبلیغ کتاب هستند. 

  • نوشته شده
  • در دوشنبه 11 مرداد 1400
  • ساعت 11
  • توسط روابط عمومی معاونت اموزشی
  • تعداد بازدید 7
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh